مدل*های دیجیتال مارکتینگ
در حال حاضر تکنولوژی و پیشرفت های روز افزون آن باعث افزایش سرعت رقابت و رشد کسب و کارها شده است ، این بدان معناست که اگر کسب و کاری برای رقابت فقط به روش های سنتی تبلیغات و درامدزایی بسنده کند متاسفانه باید بگوییم راه به جایی نخواهد برد و جایی در بازار رقابتی بوجود امده نخواه داشت . با شرایط ایجاد شده بسیاری از کسب و کارها به فکر استفاده از روش های نوین بازاریابی و تبلیغات و [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] هستند که یکی از مقرون به صرفه ترین و تاثیرگذارترین روش های دیجیتال مارکتینگ است . دیجیتال مارکتینگ با ارائه مدل های مختلف تبلیغات و بازاریابی به عنوان نقطه عطف برتر در بازار رقابتی تا کنون بسیاری از کسب و کارها را به موفقیت های چشمگیری رسانده است . در ادامه مدل های کاربردی و تاثیر گذار دیجیتال مارکتینگ و اهمیت داشتن [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] در بازار کسب و کار را شرح خواهیم داد .

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ یا ه عبارتی دیگر بازاریابی دیجیتال از ابزارهای دیجیتالی مانند رایانه ، گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام استفاده می کند و بستر تبلیغاتی و بازاریابی برای تبلیغ محصولات و خدمات و همچنین گسترده تر کردن برند کسب و کار فراهم شود . با تبلیغات محصولات و خدمات در فضای مجازی و بیشتر دیده شدن هر جایی که کاربران بیشتری فعالیت دارند میتواند در رشد کسب و کار تاثیرگذار باشد که این نیز از اهداف دیجیتال مارکتینگ است .

مدل*های دیجیتال مارکتینگ
ابزارهای مختلفی با قابلیت های بالقوه ای در دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود تا موفقیت را برای کسب و کار رقم بزند. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل مارکتینگ ، بازاریابی محتوا و بازاریابی موتورهای جستجو و … از مدل های دیجیتال مارکتینگ هستند که بسیاری از آژانس های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی این خدمات را ارائه می دهند .
دیجیتال مارکتینگ طیف وسیعی از فعالیت های بازاریابی را در برمیگرد . در واقع دیجیتال مارکتینگ از بستر فضای مجازی و اینترنت و رایج ترین روش ها بازاریابی مناسب این فضا استفاده می کند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت .

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو (SEO)
یکی از مهم ترین استراتژی ها و مدل های دیجیتال مارکتینگ بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو سایت می باشد. سئو سایت در ارائه بهتر خدمات و محصولات و بیشتر دیده شدن آن ها نقش بسزایی دارد به طوری که با اعمال استانداردهای لازم و جلب اعتماد موتورهای جستجو و قراردادن سایت در صفحه نخست نتایج جستجو مخاطبان بالقوه را به سایت هدایت خواهد کرد . با کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجوگر مانند گوگل ، یاهو ، بینگ و … رشد کسب و کار تضمین خواهد شد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)
تحقیقات نشان داده است که بیشترین فعالیت و تعاملات افراد در شبکه های اجتماعی است. همین امر سبب می شود تا از این بستر به عنوان یکی دیگر از مدل های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی برای بهتر دیده شدن برند و جذب مشتری تمرکز شود . شبکه*های اجتماعی محبوب مانند فیسبوک ، توئیتر ، اینستاگرام از ابزارهای بازاریابی قدرتمند به شمار می روند . در واقع توسعه برند و خدمات از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی توجه عموم و افراد بیشتری را برای فروش و ارائه خدمات جلب می*کند.

بازاریابی محتوا (CONTENT MARKETING)
مدلی دیگر از بازاریابی دیجیتال که تاثیر آن قابل چشم پوشی نیست ، بازاریابی محتوایی است . ، یکی از مدل های مهم و متنوع خدمات بازاریابی است. نوشتن محتوایی با کیفیت و جذاب برای تبلیغات محصولات و خدمات و تولید بنرهای تبلیغاتی مفید در مدل بازارایابی محتوا به طور قابل توجهی در جذب مشتریان تاثیرگذارند.

بازاریابی ایمیلی (EMAIL MARKETING)
یکی از موثر ترین و مقرون به صرفه ترین مدل های دیجیتال مارکتینگ ، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی است. تنها پس از راه اندازی اولین کمپین ایمیل مارکتینگ برای برند خود متوجه قابلیت و قدرت فوق العاده در دسترسی به مشتریان احتمالی خواهید شد . بازاریابی ایمیلی که شامل خبرنامه و محتواهای اشتراکی می شود در جذب مخاطب و دعوت از او برای خرید محصولات و خدمات شما نظیر ندارد .

پرداخت به ازای کلیک (PPC)
مدل PPC (Pay Per Click) یا “پرداخت به ازای کلیک ”، یکی دیگر از مدل های دیجیتال مارکتینگ است که با پرداخت پول به موتورهای جستجو امکان نمایش تبلیغات خدمات شما در نتایج جستجو فراهم خواهد شد . این روش سریع اما کوتاه مدت است و تا زمانی که مبلغ تبلیغات شما تمام نشود تبلیغ شما در نتایج نمایش داده خواهد شد . یکی از روش های این مدل استفاده از سیستم گوگل ادودز یا تبلیغات در گوگل است که استفاده بسیاری در این زمینه دارد .

بنابراین مدل های دیجیتال مارکتینگ نقش بسیار مهم و قابل توجهی در بازاریابی محصولات و خدمات ایفا می کند که کسب جایگاه بهتر و بالاتر در بازار رقابت امروزی را رقم خواهد زد . با توجه به این که دیجیتال مارکتینگ روش های موثر و البته مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد به سرعت در حال گسترش در بین کسب و کارها می باشد و به آن ها کمک خواهد کرد تا درآمد و سود حاصل از سرمایه گذاری بالایی را کسب کنند. دیجیتال مارکتینگ این توانمندی را به کسب وکارهای مختلف در هر زمینه ای خواهد داد تا در کنار رقبایی قوی تر با شرکت*های بزرگتر با موفقیت مسیر رشد و برندینگ را طی کنند . با بازاریابی دیجیتال موفقیت کسب و کار شما تضمین خواهد شد.
[برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] دانش آموخته دکتری حرفه ای مدیریت کسب و کار و مدیریت فناوری اطلاعات مورد تایید وزارت علوم می باشد. ایشان [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] ، مشاور دیجیتال مارکتینگ و فعال در حوزه تجارت الکترونیک می باشند. مهدی صادقی همچنین مدیر و موسس مجتمع کسب و کار های اینترنتی رادمان ، اولین مجتمع تمام سرویس دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی کشور است.سابقه حضور در شرکت گوگل از افتخارات اوست.
منبع: [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]