تبلیغات موثر و مفید نیاز به آشنایی با سلایق و نظر مشتریان دارد. علاوه بر ظاهر، متن و تصویری که برای تابلوی خود انتخاب می کنید، رنگ آمیزی مناسب نیز تاثیر زیادی در جلب نظر مشتریان به کار و حرفه ی شما داشته و می تواند در میزان درآمد شما و تبلیغات و [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] تاثیرگذار باشد. در این مقاله قصد داریم به تاثیرات رنگ های مختلف بر روی افراد بپردازیم :
رنگ قرمز
این رنگ هیجانی سرشار از انرژی، عشق و اشتیاق است و می تواند با انتقال آن به افراد موجب افزایش فشار خون شود. یکی از تاثیرات این رنگ تشویق و ترغیب افراد به تصمیم گیری های سریع می باشد. این رنگ مفهوم قدرت، تصمیم جدی، خشم، رهبری، دلاوری، اشتیاق، سوء نیت، غضب را به مخاطب منتقل می نماید. از رنگ قرمز می توان جهت تبلیغات در حوزه های خودروها، بازی ها، نوشیدنی های انرژی زا و ورزش استفاده نمود.

رنگ صورتی
صورتی را می توان رنگ زنانه ای دانست و مسلماً از آن برای تبلیغ های محصولات زنانه استفاده می شود. این رنگ احساس دوستی و صمیمیت را منتقل می کند. این رنگ باعث آرامش اعصاب شده و استرس و خشم را از بین می برد اما استفاده بیش از اندازه آن موجب حماقت و بی مسئولیتی می شود.

نارنجی
رنگ نارنجی احساساتی مانند احساس شادی، خلاقیت، تصمیم، جذابیت، موفقیت، تشویق و انگیزش را منتقل می کند و فعالیت های ذهن را افزایش میدهد. همچنین یکی از خصوصیات مهم این رنگ افزایش اشتها می باشد. به همین علت این رنگ در بسته بندی و تابلوهای تبلیغاتی مواد غذایی بیشترین کاربرد دارد.

رنگ سبز
رنگ سبز به عنوان نماد رشد، توازن و هماهنگی ، تازگی ، حاصلخیزی ، ایمنی ، قدرت معالجه ، ثبات ، پایداری و امید شناخته می شود. اغلب در تبلیغ محصولات آرایشی و بهداشتی از رنگ سبز استفاده می شود.

رنگ آبی
این رنگ بر هوشیاری و هیجان تاثیر گذاشته و با تاثیر بر غده های مغز ترشح ملاتونین کنترل می کند و مانع از خواب آلودگی می شود در نتیجه مغز هوشیارتر و فعال تر خواهد بود. از رنگ آبی نشان تجاری یا تبلیغ شرکت های تولیدکننده محصولات پاک کننده و فیلترهای تصفیه آب، مایعات تمیز کننده، نوشیدنی ها، خطوط هوایی و هواپیماها، تهویه های هوا، سفرهای دریایی و آب معدنی استفاده می شود.

رنگ ارغوانی
رنگ بنفش نماد سلطنتی بودن، قدرت، اصالت، لوکس بودن، جاه طلبی، زیاده روی، خرد، مقام، استقلال و خلاقیت است. این رنگ انرژی رنگ قرمز و ثبات رنگ آبی را دارا می باشد. موارد استفاده از این رنگ اغلب محدود به کودکان و زنان است و در محصولات مربوط به آنها بیشترین کاربرد را دارد. رنگ ارغوانی تیره تداعی گر افسردگی و رنگ روشن آن نماد احساسات رومانتیک و دلتنگی است.
رنگ زرد
رنگ زرد محرک و بهبود اعصاب است و برای افراد افسرده رنگی مناسب است. رنگ زرد قدرت یادگیری را افزایش میدهد و به همین سبب مناسب محیط های آموزشی است. ولی زرد احساس اضطراب و تنش را در فرد تشدید می کند. از رنگ زرد می توان جهت بسته بندی و تبلیغات آموزشی استفاده نمود.
منبع : [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]