ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 17 از 17
Like Tree1Likes

موضوع: انتقال مکان نما به فیلد بعد توسط کلید Enter

  1. #11
    travel1
    كاربر عادي
    تاریخ عضویت
    2019 Jun
    نوشته ها
    2
    9
    1
    اگر اهل سفر و علاقه*مند به گردشگری باشید، حتما تاکنون اصطلاح*هایی مانند تور مسافرتی، بسته سفر، تور لیدر، انواع تور، آژانس مسافرتی و عبارت*ها و اصطلاح*های مشابه دیگری را بارها و بارها شنیده*اید. هر یک از این اصطلاح*ها می*تواند به صورت تخصصی تعریفی داشته باشد که ممکن است با آن*ها آشنا نباشیم. در ادامه با تعریف تور و انواع تورهای مسافرتی آشنا خواهیم شد.

    مقاله*های مرتبط:
    راهنمای تهیه ارز مسافرتی
    بلیط چارتر ؛ نکات خرید و دیگر موارد مرتبط با آن
    از نیمه دوم قرن بیستم تاکنون، تعداد گردشگران بین*المللی با سرعتی باورنکردنی در حال افزایش است. سرزمین*های زیادی به*عنوان مقصد جدید و بازارهای تقاضای سفر شکل گرفته*اند و صنعت گردشگری به یکی از کسب و کارهای بزرگ دنیا تبدیل شده است.

    سفر از یک کالای لوکس به محصولی ضروری در سبد مصرفی خانواده*ها تبدیل شده است و پیشرفت در فناوری*های حمل و نقل و ارتباطات، شهری شدن و افزایش سطح درآمد خانواده*ها در اقصی نقاط جهان، به*عنوان محرکی جدی برای این حرکت به*شمار می*آید.

    تعامل فرهنگی-اجتماعی حاصل از توسعه سفر، مناطق مختلف جهان را تحت تاثیر قرار داده و جهانگردی به*عنوان ابزاری برای توسعه صلح جهانی و گفتگوی بین تمدن*ها به رسمیت شناخته شده است.

    صنعت گردشگری هم مشابه کسب و کارهای دیگر، زیربخش*های متعددی دارد که یکی از زیربخش*هایی که از جمله سریع*ترین حوزه*های در حال گسترش آن به حساب می*آید، فعالیت*های مرتبط با تورگردانی (Tour Operating) است.

    تور چیست؟
    تور در لغت به معنای «گشت و سیاحت» است. در اصطلاح صنعت گردشگری، تور به*عنوان مجموعه*ای از عناصر سفر شامل اقامت، حمل و نقل، تغذیه، گشت و... تعریف می*شود که از طرف بنگاه برنامه*ریز سفر یا تورگردان، برای فرد یا افرادی گروه گردشگران در قالب یک بسته سفر ارائه می*شود. در چارچوب این مجموعه، فعالیت*های روزانه گروه، مسیر و برنامه سفر، طراحی و تنظیم می*شود. بسته سفر به طور متعارف آن، شامل موارد زیر است:
    حمل و نقل در پکیج*های تور مسافرتی می تواند شامل انواع مختلفی از حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی یا جاده*ای باشد. بسته به تقاضای مسافران، امکانات محلی و شرایط بسته سفر، گونه*های مختلفی از اسباب*های حمل و نقل در بسته پیشنهادی سفر جای می*گیرند.

    گاهی بسته حمل و نقل شامل ترکیبی از انواع وسایل حمل و نقل است. مثلا در تورهای کروز که از مبدا آمریکا برای اروپا تدارک دیده می*شود، مسافر از آمریکا تا بندری اروپایی، مثلا آمستردام، را با هواپیما سفر می*کند و در حوزه دریای بالتیک با کشتی سفر خود را ادامه می*دهد.

    اسباب حمل و نقل در بسته*های سفر می*تواند بسته به نوع برنامه و سفری که گردشگران درخواست کرده*اند تا انواع غیرمتعارف مانند طی مسیر با شتر، دوچرخه و موارد دیگر را شامل شود.
    اقامت در پکیج*های سفر شامل اسکان گردشگران در انواع تاسیسات اقامتی مانند هتل، متل، زائرسرا، مهمان*پذیر، استراحتگاه، کشتی*های مسافربری، کمپ*ها، اردوگاه*ها و حتی خوابگاه*های دانشجویی است.
    غذا در تورهای مسافرتی می*تواند انواع خدمات پذیرایی از رستوران*های مجلل، سنتی و متعارف تا سلف سرویس*ها، رستوران*های غذای سریع، تریاها، کافی*شاپ*ها و بوفه*ها را شامل شود.

    گشت
    گشت شامل ارائه خدمات بازدید از مجموعه*ی جاذبه*های گردشگری مقصد و کسب اطلاع در مورد آن*ها است. این جاذبه*ها می*توانند فرهنگی-تاریخی، قومی، طبیعی یا حتی رویدادی خاص باشند. این خدمات با تامین سرویس حمل و نقل در مقصد، به*کارگماری راهنمای حرفه*ای برای تور و اجرای برنامه بازدیدهای تور از طرف آژانس مسافرتی عرضه*کننده آن در محل است.
    منظور از جاذبه*ها به عنوان عنصر مستقل از بسته سفر، آن چیزی است که گردشگران بابت بازدید از آن، باید بلیط تهیه کنند. برای مشخص*تر شدن تفاوت میان جاذبه*ها و گشت از نظر آژانس*های تورگردان می*توان به یک مثال اشاره کرد: یک تور محلی در اصفهان می*تواند شامل حمل و نقل با اتوبوس، بازدید از خیابان چهارباغ، قدم زدن در کنار زاینده*رود و تماشای پل*های تاریخی و گشت و گذار در میدان نقش جهان باشد؛ درحالی*که وقتی از یک جاذبه به مفهوم خاص آن صحبت می*کنیم، خرید بلیط و بازدید از کاخ عالی قاپو در همین میدان را مدنظر داریم.

    گاهی هم افراد از وسیله نقلیه یا خرید بلیط استفاده می*کنند تا از خود مسیر، وسیله و پذیرایی انجام شده طی آن به عنوان جاذبه بهره ببرند، یعنی مقصود اصلی مسافر، الزاما حمل و نقل نیست. سفرهای کروز نمونه*ای از چنین موضوعی هستند.

    خرید
    گردشگری با موضوع خرید گره خورده است و خرید به جزئی جدایی*ناپذیر از برنامه*های سفر تبدیل شده است؛ یادگاری و سوغات، اقلام عمده خرید توسط گردشگران هستند. مراکز خرید از جاذبه*ها تفکیک می*شوند و دلیل آن هم این است که معمولا برای ورود به این مراکز - از بازار سنتی حاشیه میدان نقش جهان گرفته تا مراکز خرید مدرن در پایتخت*های اروپایی و آمریکا، وجهی به عنوان ورودی دریافت نمی*شود. البته در بسیاری از جاذبه*های دنیا، به موضوع خرید گردشگران توجه شده است؛ برای مثال در طبقه اول برج ایفل در پاریس، فروشگاه*های متعدد سوغات و یادگاری وجود دارد. خدمات پذیرایی مانند کافه تریا هم در همان محل ارائه می*شود.
    تورگردان کیست؟
    اگرچه با توجه به تنوع موجود در بسته*های سفر و وظایفی که برای تورگردانان تعیین شده است، می*توان برای هر گروه، تعریفی جداگانه ارائه کرد، اما به طور کلی یک بنگاه تورگردان، فعال اقتصادی*ای است که خدمات برنامه*ریزی و اجرای بسته سفر را برای گروهی از افراد فراهم می*کند. برای این منظور، تورگردان، با بستن قرارداد با هتلداران، استخدام راهنماهای محلی، مشخص کردن اسباب حمل و نقل مانند خطوط هوایی یا حمل و نقل زمینی و برقراری ارتباط با دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، زمینه ارائه این خدمات به مشتریان را فراهم می*کند. بنگاه*های تورگردان می*توانند محصول خود، یعنی بسته سفر آماده*شده را از طریق دفاتر خدمات مسافرتی یا به صورت مستقیم از طریق وب*سایت یا دفتر فروش خود، به مشتریان عرضه کنند.
    انواع تور را از نگاه*های مختلفی می*توان تقسیم*بندی کرد. از یک منظر، اگر برنامه سفر برای گردشگران طوری تنظیم شود که آن*ها یک سفر جمعی را در تعامل با یکدیگر تجربه کنند، به این تور، تور گروهی (Group Tour) گفته می*شود. در چنین شرایطی، گردشگران تنها از خدمات تدارک دیده شده از طرف تورگردان، مثل حمل و نقل هوایی یا هتل، استفاده نمی*کنند؛ بلکه آن*ها در طول سفر با همدیگر حرکت کرده، برنامه*ای به*نسبت یکسان تجربه می*کنند و از بودن در کنار یکدیگر در قالب گروهی همراه استفاده می*کنند.

    اگر گروه افراد گردشگر، تنها از خدماتی مانند حمل و نقل هوایی، ترانسفر فرودگاهی و هتل استفاده کنند، بی*آنکه ارتباط خاصی میان آن*ها و میان ایشان و نمایندگان تورگردان شکل بگیرد، چنین توری، تور مستقل (Independent Tour) محسوب می شود.

    تورهای گروهی می*توانند مجدد به دو دسته کلی دیگر تقسیم شوند. دسته اول، تور گروهی عمومی (Public Tours) یا تورهای زمانبندی*شده (Scheduled Tour) و دسته دوم، تورهای از قبل شکل*گرفته (Pre-formed Tours) یا تور سفارشی (Customized Tours) هستند. در بسته*های سفر عمومی، گردشگران از پیش با هم آشنا نیستند، اما در پایان تور حس می*کنند دوستان و آشنایان جدیدی در کنار خود دارند. در تورهای سفارشی، گروهی از گردشگران که علاقه*مند هستند تا با یکدیگر مقصد یا مقاصد خاصی را با برنامه*ای معین بازدید کنند، نماینده*ای را برای خود انتخاب می*کنند تا بنا به علایق و سلایق گروه، بسته سفری را به تورگردانان سفارش دهد.

    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]








    قصد داریم در این مطلب عنوان مهم تور مسافرتی ( گردشگری ) چیست؟ بپردازیم ؛ قطعا اگر اهل سفر و علاقه *مند به صنعت گردشگری باشید ، حتما تاکنون اصطلاح *هایی همچون : تور مسافرتی ، بسته سفر ، تور لیدر ، انواع تور ، آژانس مسافرتی ؛ تورهای آفری و لحظه آخری و عبارت *ها و اصطلاح *های مشابه دیگری را بارها شنیده *اید و هر یک از این اصطلاحات می *تواند به صورت تخصصی تعریف هایی عجیب داشته که ممکن است که برای ما نا آشنا باشد و در ادامه با تعریف تور و انواع تورهای مسافرتی شما عزیزان را آشنا خواهیم ساخت ؛ اما تعریف تور چیست ؟ تور در لغت به معنای " گشت و سیاحت " است و اما مهمتر و موضوع اصلی مقاله ما امروز ما در اصطلاح صنعت گردشگری " تور " به *عنوان مجموعه *ای از اجزای سفر شامل : اقامت ، حمل و نقل ، تغذیه ، گشت و گذار و ... تعریف می *شود که از طرف آژانس های مسافرتی یا تور گردان ، برای شخص یا افرادی از گروه گردشگران در قالب یک بسته سفر قابل ارائه می شود که جالب است بدانید که در چهارچوب این مجموعه شما فعالیت* های روزانه گروه ، مسیر و برنامه سفر و ... طراحی و برنامه ریزی می شود و تعریفی دیگر از از تور یا بسته سفر به طور متداول آن شامل موارد زیر بوده ؛ تور در اصطلاح مفهومی است که برای برگزاری یک سفر توسط یک گروه ارائه دهنده سرویس های گردشگری به کار برده میشود و نیز می توان گفت که تفاوت عبارت تور با عبارت سفر به برگزار کننده آن برمی گردد و این عبارت در اصل انگلیسی بوده و معادل انگلیسی آن tour است که در مفهوم در کشورهای انگلیسی زبان نیز عبارت تور ( tour ) همان مفهوم و معنی را در فارسی تعریف می شود و به بیانی دیگر کلمه tour معادل سرویس های گردشگری منحصر به فردی است که به مسافران ارائه می شود .

    انواع تور را بشناسید
    تعدادی از تورهای مرسوم و پرطرفدار که توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات گردشگری یا همان آژانس های هواپیمایی برگزار می شوند را در زیر به شما عزیزان معرفی می کنیم ؛ شما می توانید از منوی بالای سایت سلام پرواز هم به انواع تور خارجی و تور داخلی و ... دسترسی داشته باشید که در متنوع ترین پکیج ها به شما ارائه شده است و اما انواع تورها شامل : تور خارجی ، تور داخلی ، تور یک روزه ، تورهای طبیعت گردی ، تور آفری ، تورهای نمایشگاهی ، تور لاکچری ، تور لحظه آخری ، تور ارزان ، تور زیارتی و ... می باشند که در ادامه قصد داریم بعضی از پرطرفدارترین این تورها را با یکدیگر مقایسه کنیم تا با مفاهیم هر کدام بیشتر و بهتر آشنا شوید ، همراه ما باشید .
    تفاوت تور ارزان قیمت و تور گران قیمت
    در اینجا قصد دارین تور ارزان را با تور لاکچری و گران قیمت مقایسه کنیم و تفاوت های آنها را برایتان بازگو کنیم ؛ گاهی اوقات پیدا کردن یک تور ارزان از یک آژانس معتبر کاری سخت و زمان *بر برای مسافران است ، به همین علت ما در منو لیست تورهای مسافرتی مان گزینه تور ارزان را قرار دادیم که مسافرانی که به دنبال این تورها هستند براحتی بتوانند گزینه های متنوعی را مشاهده کنند و در ادامه تفاوت اساسی این تورها در چیست ؟ خوب باید به شما بگوییم قیمت تور به مواردی اساسی و مهمی همچون انتخاب ایرلاین یا پرواز ( داخلی – خارجی ) ، انتخاب هتل ( 3 ، 4 یا 5 ستاره ) و زمان سفر شما و خدماتی که می خواهید در تور شما گنجانده شود ، بر می گردد برای مثال شما بنا به بودجه ای که در نظر گرفتید می توانید نوع پرواز و هتل خودتان را براحتی انتخاب کنید و یک سفر مقرون به صرفه و متفاوت را تجربه کنید ! حالا چه به چه صورت ؟ اولین پیشنهاد ما تهیه بلیط ارزان هواپیما برای شماست ؛ شما برای تهیه بلیط ارزان هواپیما باید این را بدانید که این روزها ایرلاین های متفاوت داخلی با نرخ های بسیار متنوع پیش روی شماست که بلیط هایی حتی ارزان تر از آنچه را که فکرش را می کنید را می توانید در بعضی از بازه زمانی های خاص پیدا کنید مثلا بلیط های چارتری و لحظه آخری ! و همچنین نوع هتل ها که برای ارزان شدن تور مسافرتی نقش پرنگی را ایفا می کند ؛ شما می بایستی در لیست هتل های 3 یا 4 ستاره و هم هاستل ها به دنبال محل اقامت باشد و برعکس اشخاصی هستند که به دنبال تورهای لاکچری و گران قیمت هستند و مهمتر اینکه محدودیت مالی ندارند به همین دلیل گزینه های هیجان انگیز بیشتری در انتظار این مسافران است ، این اشخاص می توانند از پروازهای خارجی در رده بیزینس و فرس کلس را داشته باشند و هتل های 5 ستاره یوآل و لوکس با کلی خدمات ویژه و عالی و ضمنا در کنار اینها پکیج های شگفت انگیزی به این مسافران ارائه می شود که کاملا متفاوت و خاص هستند و در حقیقت بطور کلی شما دستتان کاملا باز است که تور ارزان قیمت و یا تور گران قیمت را برای سفر انتخاب کنید و این شما هستید که بنا به نیاز و بودجه تعیین شده تان یکی از این 2 نوع تور مسافرتی را انتخاب می کنید .























    فرض کنید در چنین شرایطی هستید:

    هوا خیلی گرمه و عرق کردید.

    چند ساعت پیاده*روی با یه کیف سنگین باعث شده حسابی خسته بشید و لباس*هاتون به بدنتون چسبیده.

    آخرین باقیمانده آب*تون رو چند ساعت پیش خورده*اید و گلوتون به شدت خشک شده.

    شدت گرما و خستگی قدرت هرکاری رو ازتون گرفته و چند کیلومتر تا آبادی بعدی هنوز فاصله دارید.

    از طرف دیگه شما در کشور خارجی هستید و زبان مردم اونجا را هم متوجه نمیشید.

    اینجا جایی است که شما متوجه محدودیت*های جسمی و ذهنی خودتون میشید و سفر براتون تبدیل به یک معلم میشه.





    ۱. سفر باعث آشکار شدن ذات دوستی شما و دوستانتان می*شود
    مسافرت به شما امکان می*دهد که برای مدتی از دوستانی که همیشه در کنارشون بودید دور باشید. این جدایی به شما کمک میکنه عمق دوستی را بفهمید. وقتی از سفر برگشتید دوست دارید که باز هم ارتباطتان را با دوستانتون ادامه بدید یا در زمان دور بودن فهمیدید که رابطتون با اونها واقعا توخالی بوده. سفر رفتن بدون یا همراه با دوستاتون شبیه یه قماره. در حین و بعد از سفر شاید رابطتون قوی*تر از قبل بشه و شاید هم متوجه بشید این دوستی دلیل درستی نبوده و فقط موقعیت فیزیکی (دانشگاه، شرکت و...) باعث این دوستی شده بودند و شما هیچ ربطی به هم ندارید.


    ۲. مسافرت کمک می*کنه از وضعیت اقلیت*ها با خبر بشید

    وی ایرن دسته*های مختلفی داریم. بلوچ، کرد، عربِ خوزستان، ترک و حتی فارس. در شرایط عادی شما هیچ وقت شانس اینکه از نزدیک با این آدم*ها ارتباط برقرار کنید و از سبک زندگیشون با خبر بشید ندارید. اما سفر میتونه کاری کنه که شما از منطقه*ای که در اون جزو اکثریت بودید خارج بشید و مدتی به عنوان اقلیت و شاید تنها آدم یک قوم دیگه در بین سایر افراد زندگی کنید.

    حالا فرض کنید مقیاس از ایران بزرگ*تر بشه و شما تنها سفید پوست در بین مردم یه منطقه در آفریقا باشید.


    ۳.سفر به شما قدرت تحمل شرایط را می*دهد
    سفر به شما یاد میده در زمانی که همه اطرافیان پر از نگرانی و اضطراب هستند بتوانید کنترل خود را حفظ کنید و شرایط را آنطور که می*خواهید تغیر بدید. وقتی در سفر شما به لبه پرتگاه می*رسید، یاد میگیرید که یا آن را تحمل کنید و درستش کنید یا از بین میرید.
    ۴.سفر، حقیقت همه جهان را به شما می*گوید
    شما می*تونید مطلب و کتاب*های زیادی در مورد تخت جمشید، پاسارگاد، روم باستان و ... بخونید. حتی در مورد نمونه*های خارجی فیلم هم ببینید اما مطمئن باشید وقتی برای اولین بار آنجا را ببینید تازه متوجه آنچه که قبلا خوانده یا شنیده*اید می*شوید.

    کیه که خوندن کتاب یا صفحات ویکی*پدیا در مورد تخت جمشید یا پاسارگاد رو بتونه با گشتن حضوری توی اونجا مقایسه کنه؟ توی سفر تاریخ متحرک میشه.





    ۵. سفر به شما یک فرصت نادر برای تنهایی و شروع دوباره می*دهد
    شما در شرایط عادی همیشه در دانشگاه، محل کار و... هستید. عملا در دنیای امروز شما امکان تنها بودن یا ندارید. منظورم از تنهایی اینه که برای مدتی بتونید با خودتون خلوت کنید و زندگیتون را هرس کنید.

    همه ما زمان*هایی نیاز داریم که تنها باشیم تا بتونیم در مورد مسايل شخصی و غیرشخصی فکر کنیم. بخش*هایی از زندگیمون را حذف کنیم و نهایتا بتونیم خودمون را ریکاوری کنیم. سفر تنها جاییه که این قدرت را به ما میده.





    ۶. فرصت دور بودن از تکنولوژی
    همه ما یادمون رفته دوران بدون تلفن همراه، لپ تاپ و اینترنت چطور بود. شما در سفر به صورت اتوماتیک دسترسیتون به تکنولوژی و اینترنت کم میشه. از طرف دیگه به خاطر محدودیت*های فضایی اکثرا امکان اینکه لپ تاپتون را همراه خودتون ببرید وجود نداره و این به شما کمک میکنه تا کمی از دنیای تکنولوژی دور بشید و جهان را از پنجره واقعی خودش ببینید نه گوشی*های موبایل.

    این دوری اجباری فرصت مناسبی است تا ببینیم چقدر به این وسایل اعتیاد پیدا کرده*ایم و تا دیرتر نشده فکری به حال خودمون بکنیم.





    ۷. سفر زنجیری که شما را از حرکت باز میدارد را می*شکند

    سفر اثبات این استدلال است که آدم هیچ*جایی گیر نمی*کند. شما مجبور نیستید برای همیشه در یک خانه، شرکت، و یا در یک رابطه بمانید. هرچقدر شما بیشتر سفر کنید بیشتر مطمئن می*شوید که همیشه برای ایجاد تغیر در زندگی*تان آزاد هستید.





    ۸. سفر کمک می*کند که زمان بیشتری داشته باشید
    اگر همیشه به فکر اتفاق بعدی باشید و انتظار آن را بکشید اصلا سفر خوبی نخواهید داشت. سفر به شما یاد می*دهد که باید در لحظه زندگی کنید و از زمانی که در حال حاضر دارید بهترین استفاده را کنید. هیچ کس جاودانه نیست و برای زندگی بهتر چه چیزی بهتر از این که یاد بگیریم از زمان فعلی بیشترین بهره را ببریم و چشم به آینده و اتفاقات بعدی ندوزیم؟





    ۹. سفر قدرت حواس شما را افزایش می*دهد
    وقتی شما باید حواستون به پشت سرتون باشه یا وقتی در یک شرایط سخت قرار میگیرید حواس شما فعال می*شوند. حواسی که در حالت عادی از آن*ها استفاده نمی*کردید.

    قدرت تخیل شما به کار میفتد و در مورد سناریوهای مختلف به شما هشدار می*دهد و برای آن برنامه ریزی می*کند. شما قادر به فکر کردن به مراحل مختلف می*شوید و به سرعت در حال حرکت بین سناریو*های متفاوت می*شوید که «اگر این اتفاق افتاد من هم فلان کار را انجام میدم» . سفر به شما یاد می*دهد که مثل آدم*های بزرگ رویاپردازی را یاد بگیرید.





    ۱۰. سفر به شما کمک می*کند که شخصیت و کاراکترتان را بشناسید

    اگر فرض کنیم که شما در خارج از محدوده راحتی خود سفر می*کنید، سفر شما را در شرایطی قرار می*دهد که قبلا آن را تجربه نکرده*اید و شما فقط اگر شجاع باشید می*تونید ببینید در آن شرایط چه عکس العملی خواهید داشت.

    شما وقتی از محدوده راحتی خود خارج می*شوید تازه با شخصیت واقعی خودتون رو به رو خواهید شد.





    ۱۱.درون کسی که با آن به سفر می*روید را به شما نشان می*دهد
    سفر پر از شرایط متفاوت و غیرقابل پیش بینی است. فرض کنید شما با نامزدتان یا کسی که قرار است در کار با آن شریک بشوید به سفر بروید. در حین سفر می*توانید اخلاقیات طرف مقابل را بفهمید. ببینید آیا در زمان سختی هنوز پشت*کار و قدرت جنگندگیش را حفظ می*کند یا نه.

    خیلی*ها دوست دارند قبل از شروع رابطه یا همکاری از این خصوصیات طرف مقابل باخبر شوند.
  2. 1
  3. #12
    sazokar
    كاربر عادي
    تاریخ عضویت
    2019 Jun
    نوشته ها
    2
    17
    1
    انواع پارتیشن اداری و مزایا و معایب آنها
    پارتیشن اداری یکی از ابزارهای مفید و کارا در تقسیم بندی فضاست. بسیاری از شرکت*ها و سازمان*ها دارای فضای وسیع و

    یک دست هستند که در این حالت کارکنان در کنار هم و در فضای مشترک کار می*کنند. برای جداسازی این فضا و ایجاد فضای

    خصوصی برای هر نفر می*توان از پارتیشن اداری استفاده کرد. پارتیشن اداری در انواع مختلف با قابلیت*های خاص هر نوع

    است که بر اساس نیاز و سلیقه مشتری طراحی و نصب می*شود. یکی از محدودیت*ها در ساختمان*های اجاره*ای نبود فضای

    کافی است که با استفاده از پارتیشن اداری این مشکل قابل حل است.
    پارتیشن اداری
    پارتیشن اداری یکی از جدا کننده*های مفید برای تقسیم کردن فضاست. این پارتیشن*ها برای زیباسازی، بهبود فضا و استفاده

    مفید از محیط کار و اداره است. پارتیشن اداری در انواع و رنگ*های مختلف و طرح*های گوناگون با قابلیت چاپ لوگوی شرکت

    بر روی آن وجود دارد. یکی از مزایای پارتیشن آسیب نرسیدن به فضای کف و دیوارها به هنگام نصب است. کارکنان هنگام

    کار درون اتاق*های ساخته شده با پارتیشن تمرکز لازم برای انجام کار را داشته و سر و صدای محیط موجب ایجاد مزاحمت در

    کار آنها نمی*شود. پارتیشن*ها در اجناس چوبی، شیشه*ای، فلزی و غیره موجود است. طراحی بر روی آن*ها می*تواند منبت

    کاری، معرق کاری و سایر هنرهای تزیینی باشد که به سلیقه شما در طرح*ها و رنگ*های مختلف تولید شود.
    مزایای پارتیشن اداری
    از مزایای پارتیشن می*توان موارد زیر را بر شمرد:

    تقسیم بهینه فضا
    تمرکز کارکنان هنگام کار و جلوگیری از سر و صدا
    استفاده از فضاهای بزرگ با تقسیم بندی به فضاهای کوچک بدون آسیب به ظاهر ساختمان
    امکان تغییر دکوراسیون و نورپردازی در ساخت پارتیشن
    صرفه جویی در هزینه تغییرات در ساختمان
    قابلیت متحرک و یا ثابت بودن پارتیشن که به صورت موقت یا دائمی قابل تنظیم است.
    استفاده از پارتیشن به عنوان جان پناه هنگام بروز حادثه
    صرفه جویی در زمان و سرعت ساخت پارتیشن از مزایای مهم آن برای شرکت*هاست.
    کارکنان شرکت*ها با داشتن اتاق مجزا که با پارتیشن اداری ساخته شده است مدارک و اسناد خود را به صورت منظم بایگانی

    می*کنند و احتمال گم شدن یا درهم ریختگی اسناد بسیار کمتر است.
    انواع پارتیشن اداری
    کاربردی*ترین پارتیشن*های موجود در بازار پارتیشن*های تک جداره، دوجداره و شیشه*ای هستند. این پارتیشن*ها در همه فضاها

    و ساختمان*ها قابل پیاده سازی و طراحی بوده و با قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار می*گیرند. انواع پارتیشن*های موجود در

    بازار علاوه بر موارد فوق، پارتیشن با شیشه*های سکوریت، پارتیشن ام دی اف، پارتیشن متحرک، پارتیشن شیشه و استیل،

    بلوک شیشه*ای و غیره است.
    پارتیشن اداری تک جداره
    پارتیشن اداری تک جداره از جنس ام دی اف و شیشه*ای در اندازه*های مختلف و طرح*های گوناگون موجود است که با توجه به

    نیاز و سلیقه مشتریان طراحی می*شود. ارتفاع این پارتیشن*ها قابل تنظیم است و در اندازه*های کوتاه، بلند، نیمه بلند ساخته

    می*شود. این پارتیشن*های اداری در ارتفاع دلخواه مشتری طراحی شده و با دوام و استحکام بالایی قابل استفاده است.

    توصیه می*شود ارتفاع درب پارتیشن بیشتر از ۲ متر باشد. درب*های پارتیشن اداری در مدل*هایی تولید می*شود که قابلیت نصب

    قفل و دستگیره و سایر ملزومات ایمنی را داراست. شیشه استفاده شده در این پارتیشن*ها به ضخامت ۶ میلیمتر در طرح*های

    ساده، سند بلاست و مات است که امکان حک کردن متن، نام شرکت و یا لوگوی مشتری یا فروشگاه بر روی آن وجود دارد.

    پارتیشن اداری تک جداره قابل جابجایی و کم هزینه است. یکی از معایب پارتیشن تک جداره این است که نسبت به حرارت و

    صوت عایق نیست.
    پارتیشن اداری دو جداره
    در سازمان*ها و شرکت*هایی که رفت و آمد ارباب رجوع و مشتری در آن زیاد باشد، سر و صدا و آلودگی*های صوتی فراوان

    است. برای بالا بردن ویژگی عایق صوتی پارتیشن به گونه*ای که سر و صدای محیط وارد اتاق کارکنان نشود می*توان از

    پارتیشن دو جداره استفاده کرد. پارتیشن دو جداره عایق صوتی است و استحکام آن بالاتر از پارتیشن تک جداره است. معمولاً

    در پارتیشن اداری دو جداره از شیشه*های دو جداره استفاده می*شود. با به کار بردن ام دی اف در پارتیشن دو جداره لبه*های ام

    دی اف عایق سازی شده و ضخامت پارتیشن نیز زیادتر است. این پارتیشن اداری نیز در ارتفاع*های مختلف قابل پیاده سازی

    است. ارتفاع پارتیشن در گردش هوای داخل اتاق و خارج از آن مؤثر است و میزان سر و صدای وارد شده به درون پارتیشن

    با ارتفاع آن ارتباط مستقیم دارد.
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]

    نصب پرده کرکره برای پارتیشن دوجداره و شیشه*ای به طراحی آن زیبایی بخشیده و امکان ورود نور به اتاق به میزان لازم را

    فراهم میسازد.
    پارتیشن اداری شیشه ای
    پارتیشن*های شیشه*ای از نظر زیبایی نسبت به بقیه پارتیشن*های اداری محبوبیت بیشتری دارند. پارتیشن اداری شیشه*ای

    علاوه بر تقسیم بندی فضا باعث زیبایی اتاق کار شده و نور می*تواند از بین پرده*های کرکره نصب شده بر روی آن عبور کند.

    یکی از مزایای استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای انتشار نور طبیعی در فضای کار است. استفاده از نور طبیعی علاوه بر

    صرفه جویی در مصرف انرژی برق ماهیت زیبایی به اتاق کار می*دهد. پارتیشن شیشه* ای برای محیط* های سازمانی انتخاب

    مناسبی است زیرا در زمان تولید و ساخت و همچنین هزینه آن صرفه جویی به عمل خواهد آمد. در زمان جابجایی شرکت نیز

    می*توان این پارتیشن*ها را جابجا کرده و به مکان جدید انتقال داد. دلیل دیگر استفاده از پارتیشن اداری شیشه* ای حفظ حریم

    خصوصی است. برای برگزاری جلسات در فضای خصوصی و بدون حضور عموم افراد می*توانید از پارتیشن شیشه*ای استفاده

    کنید. در صورت استفاده از شیشه*های مات و یا طرح دار درون پارتیشن مشخص نیست. اگر از شیشه دو جداره استفاده شود

    سر و صدای محیط نیز به داخل پارتیشن وارد نمی*شود. به طور کلی استفاده از پارتیشن شیشه*ای علاوه بر مزایایی که گفته شد

    راهی برای شیک و لوکس شدن محیط کار شماست.
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]

    پارتیشن اداری* ام دی اف
    هم اکنون در ایران پارتیشن اداری* ام دی اف ساخته می*شود. این پارتیشن نقاط قوت و ضعفی دارد که به بررسی آن

    می*پردازیم. در پارتیشن ام دی اف ستون*ها و قسمت*های اصلی آن از آلومینیوم ساخته شده و برای ساختار ظاهری آن از ام دی

    اف و یا شیشه یا مواد دیگر استفاده می*شود. از مزایای استفاده از پارتیشن ام دی اف می*توان به اندازه*های مناسب شیت ام

    دی اف، برش و فرم دهی آسان، دوام و استقامت مناسب و تنوع طرح و رنگ اشاره کرد.

    ضعف و سستی* ام دی اف نسبت به آلومینیوم، همچنین مقاومت کم آن در مقابل حرارت و رطوبت و همچنین تغییر شکل

    ظاهری* ام دی اف در صورت استفاده از جنس نامرغوب، از معایب پارتیشن ام دی اف است.

    دلایل استفاده شرکت*ها و سازمان*ها از پارتیشن اداری ام دی اف عبارتند از:

    ظاهر زیبا و تنوع طرح و رنگ برای دکوراسیون محیط
    مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر روش*ها
    قابلیت تغییر ساختار پارتیشن اداری* ام دی اف پس از پیاده سازی
    سرعت در تولید و نصب
    وزن مناسب پارتیشن اداری ام دی اف
  4. 1
صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 17 از 17

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2