ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
  1. #1
    مازیار عشاقی
    كاربر عادي
    تاریخ عضویت
    2018 Mar
    نوشته ها
    13
    1
    1

    ماده مبرد یا گاز مبرد چیست؟

    مبرد Refrigerant به سیالی گفته می شود که به سیستم تبرید تزریق می شود . مبرد ها به دو دسته ی مبرد های اصلی و مبرد های فرعی تقسیم می شوند ، که به لحاظ ترکیب شیمیایی ، خواص گرمایی ، سلامت و ایمنی ، ضریب تراکم و...در طبقه بندی های مختلفی قرار می گیرند.

    مبرد های اصلی:

    مبرد های معمولی که در صنعت تبرید به کار می روند مانند R11 و R12 جزء مبرد های اصلی هستند ، یعنی گرما را از طریق تبخیر در دما و فشار پایین جذب می کنند و توسط تقطیر در دما و فشار بالا دفع می کنند.
    در کل به مبرد هایی مبرد اصلی گفته می شود که بوسیله ی جذب گرمای نهان و دفع آن عمل تبرید را انجام می دهند.


    مبرد های فرعی:

    به مبرد هایی مانند آب و نمک ، کلروسدیم ،کلروکلسیم ، گلیکول و...که به دلیل عدم صرفه اقتصادی و یا سمی بودن مبرد اصلی در سیستم تبرید به کار می روند، مبرد های فرعی گفته می شود.
    استفاده از مبردهای فرعی در بسیاری از سیستم های تبرید صنعتی سبب کوچکتر شدن تبخیر کننده و کم شدن تعداد مبرد اصلی
    می شود.


    خواص مبردها:

    دمای جوش

    از مهمترین خاصیت های یک مبرد دمای جوشش آن است که سایر خاصیت ها به آن وابسته هستند .دمای جوش مبرد باید در فشار اتمسفر پائین باشد تا نیازی به ایجاد خلا یا فشار کمتر از فشار اتمسفر نباشد.


    دمای انجماد

    دمای انجاد مبرد باید زیر دمای کار کرد دستگاه باشد .نقطه انجماد مبردها معمولا پائین است . در دستگاه هایی که از آب به عنوان مبرد استفاده می کنند دمای بالای صفر دارند.


    دمای بحرانی مبرد

    در یک فشار ثابت دمای بحرانی مبرد باید بیشتر از دمای تقطیر آن باشد. دمای بحرانی دمایی است که سیال از حالت گاز تقطیر می شود و به مایع تبدیل می شود .در دمای بالا تر از دمای بحرانی مبرد بصورت گاز باقی می ماند .اگر دمای بحرانی یک مبرد پائین باشد راندمان سیستم کاهش می یابد.


    فشار بحرانی

    فشار بحرانی مبرد باید بالا باشد.اگر فشار بحرانی پائین باشد قدرت لازم برای متراکم کردن بخار به شدت افزایش می یابد .

    اگر فشار بحرانی پائین باشد ، امکان تقطیر سریع بخار در کندانسور وجود ندارد.


    گرمای نهان تبخیر مبرد

    گرمای نهان مبرد باید بالا باشد در این صورت می توان با جریان مبرد کمتر انتقال حرارت بیشتری را انجام داد.


    گرمای ویژه مبرد

    گرمای ویژه مبرد باید پائین باشد تا مقدار بخاری که در مرحله ی انبساط درون شیر انبساط به وجود می آید حداقل شده و ظرفیت تبرید افزایش یابد.


    ضریب هدایت حرارتی مبرد

    ضریب هدایت حرارتی مبرد باید بالا باشد تا مقدارانتقال حرارت دراوپراتورو کندانسوربه سرعت انجام شود.


    لزجت مبرد

    لزجت در مبرد باید کم باشد . هرچه لزجت کمتر باشد، افت فشار مسیر کمتر شده و مقاومت و استحکاک هنگام حرکت مبرد کم می شود.


    قابلیت اشتعال و انفجار

    قابلیت اشتعال و انفجار در مبرد ها باید پائین باشد .در واقع مبرد باید غیر قابل اشتعال و انفجار باشد . فریون ها فاقد قابلیت اشتعال و انفجار هستند ،اما آمونیاک و کلریدمتیل در ترکیب با هوا قابل انفجار است.


    قابلیت حل شدن در روغن

    برخی از مبرد ها به طور کامل در روغن حل می شوند ، مانند فریون ها ، برخی از مبرد ها در روغن حل نمی شوند، مانند آمونیاک و بعضی مبرد ها هم بخشی از آن در روغن حل می شود .حل شدن مبرد در روغن سبب تغییر درجه غلظت روغن می شود.


    ثبات شیمیایی مبرد

    ماده مبرد باید دارای ثبات مولکولی باشد و در دمای کارکرد تجزیه نشود .فریون ۲۲ از جمله ماده های مبرد با ثبات است.


    دسته بندی مبرد ها

    می توان مبرد های بکار رفته در سیستم تبرید را به طور اجمالی به صورت زیر تقسیم بندی نمود.

    تقسیم بندی از لحاظ ترکیب شیمیایی:

    ۱.CC(کلروکربن ها)که شامل دو عنصر کلر و کربن می باشند.
    مانند مبرد : R12 و...

    ۲.CFC (کلروفلوئوروکربن ها)که شامل سه عنصر کلر، فلوئور،کربن می باشند.
    مانند مبرد: R502،R12،R11 و...

    ۳.BFC(بروموفلوئوروکربن ها) که شامل سه عنصر برم ، فلوئور ، کربن می باشند.
    مانند:R13B1،R22B1 و...

    ۴.HCF(هیدروکلروفلوئوروکربن ها) که شامل چهار عنصر:هیدروژن ،کلر ،*فلوئور ، کربن می باشند.
    مانند: R22،R401A،R402Bو...

    ۵.HFC(هیدروفلوئوروکربن ها ) که شامل سه عنصرهیدروژن ، فلوئور ، کربن می باشند.
    مانند:R134a،R404A،R507 و...

    ۶.PFC (فلوئوروکربن ها )که شامل دو عنصر فلوئورو کربن می باشند.
    مانند: R218،R14،R116 و...

    ۷.HC (هیدروکربن ها )که شامل دو عنصر هیدروژن و کربن می باشند.
    مانند:R600،R50،R290 و...

    ۸.مبرد های غیر آلی از قبیل(NH3)R717،(CO2)R744،) H2O) R718 و ...
    هالوکربن ها ، هیدروکربن ها ، مبرد های طبیعی (غیر ارگانیک) و مبرد های مخلوط ، مبرد های ارگانیک
    هالوکربن ها به سه دسته کلروفلوروکربن CFC ، هیدروکلروفلوروکربنHCFC و هیدروفلوروکربن ها HFC تقسیم می شوند.
    هالوکربن ها بصورت شیمیایی با جایگزین کردن اتم هیدروژن در مولکول هیدروکربن به دست می آید.
    R11-R12-R22-R134a- R123-R404a-R407c-R410a

    هیدروکربن ها شامل مولکول های کربن و هیدروژن هستند، دارای خواص خوب تبرید و اثرات کم نامطلوب زیست محیطی ،به همین دلیل از آنها به عنوان مبرد های خانگی و صنعتی استفاده می شود .هیدروکربن ها بو ندارند و در نشتی غیر قابل تشخیص و اشتعال زا هستند .
    مبردهای طبیعی (غیر ارگانیک) به مبرد هایی که به طور طبیعی از محیط گرفته می شوند مانند آمونیاک گفته می شود. دی اکسید کربن ،*آب و هوا از دیگر مبردهای طبیعی هستند . مبرد های طبیعی با عنوان R700+m نامگذاری می شوند.
    مبرد مخلوط به مبردی گفته می شود که از ترکیب درصد مشخصی از دو یا چند مبرد تولید می شوند.
    مبرد های مخلوط به دو دسته آزئوتروپ ها و زئوتروپ ها تقسیم می شوند.
    آزئوتروپ ها مبردهایی هستند که پس از ترکیب خواص مبرد یکپارچه و تک جزئی رادارند و در فازها و دما ها و فشار های مختلف به اجزای تشکیل دهنده ی خود تقسیم نمی شوند.مانند R500
    زئوتروپ ها مبرد هایی هستند که در هنگام تغییر فاز به لایه های مایع و گاز تقسیم می شوند و به خواص اجزای خود بر می گردند. مانند R410 و R407c
    مبرد های آرگونیک که در صنعت کاربرد دارند از مواد آلی حاصل می شوند و با شماره R600 نمایش داده می شوند.


    کاربرد مبرد ها:

    آمونیاک: در سیستم های صنعتی با درجه حرارت پائین بکار می رود.

    مبرد R22: استفاده در سیستم های تهویه مطبوع ،*حمل و نقل مواد و سیستم های صنعتی

    مبردR11: معمولا در سیستم های سرمایش تراکمی با کمپرسور گریز از مرکز حمل و نقل و تبرید خانگی بکارمی رود.

    مبردR12: در سیستم های خانگی و تهویه اتومبیل بکار می رود و مناسب برای کارکرد با کمپرسور های سیلندر پیستونی است.

    هوا : استفاده در سیستم تهویه مطبوع هواپیما بدلیل COP پائین و وزن کم سیستم تبرید هوا.

    دی اکسید کربن : انجماد در صنایع غذایی

    مبردR134: سیستم های تهویه مطبوع با حررات پائین

    مبرد R407C: در سیستم های تهویه مطبوع مرکزی و حمل ونقل.

    مبرد R502 R404A ,: معمولا در سیستم تبرید (ایجاد دمای پایین )استفاده می گردند

    R13 ، R503، : R23 در سیستم تبرید (ایجاد دمای مادون سرد)استفاده می گردند.
  2. #2
    mahsa733
    كاربر عادي
    تاریخ عضویت
    2018 Nov
    نوشته ها
    8
    0
    0
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]مدرن (waffle slabs) از سال 1940به عنوان راهکاری اقتصادی با ویژگی سهولت اجرا جهت دست یابی به دهانه های بلند معرفی شده اند. مزایای متعدد اقتصادی و فنی [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] موجب رشد چشمگیر کاربرد این نوع سیستم سقف شده است.

    شرکت بنیتک طراح، مجری و مالک [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    عنصر اصلی در ساخت این سقف هاقالب های غیرماندگار وافل می باشند. در این سقف ها قالب های وافل عامل ایجاد تیرچه های منظم متعامد و جایگزین بتن ناکارامد در نواحی مشخصی از سقف میشوند. از آنجایی که کاهش پدید آمده در وزن مرده سقف به مراتب موثرتر از کاهش ناچیزسختی دال می باشد می توان از این تکنولوژی برای ساخت سازه هایی با دهانه بلند بهره جست. این سقف ها از نوع سقف های دال دوطرفه می باشند که از تیرچه های بتنی منظم تشکیل شده و با دالی به ضخامت یکسان پوشیده شده اند.

    ویژگی های نمای زیرین[برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]

    نمای زیرین [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] شامل حفره های منظمی می باشد که خود از منظر زیبایی مورد استقبال معماران می باشد و در بسیاری از موارد از همین
    سطوح بتنی به عنوان سطح نهایی کار استفاده می شود. همچنین می توان از این حفرات برای نورپردازی و تزیینات معماری استفاده نمود. [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] هم از منظر اقتصادی و هم از منظر فنی دارای مزایای زیادی نسبت به دیگر سیستم های سقف می باشند و برای انواع کاربری ها مطلوب و می تواند جایگزین مناسبی برای روش های سنتی ساخت سقف ها مانندسقف تیرچه بلوک باشد. [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] دارای ایمنی بسیار بالا در اجرا، حریق و زلزله می باشند که مورد استقبال بسیار خوب مهندسان و کارفرمایان قرار گرفته است.

    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] یک المان سازه ای می باشد که سطح فوقانی آن تخت و سطح تحتانی آن شامل شبکه ای از تیرچه های متعامد می باشد. دال فوقانی عموما نازک و تیرجه های تحتانی در هر دو جهت متعامد با عمق یکسان وجود دارند. [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] در هر دو جهت متعامد دارای آرماتوربندی می باشند. در سقف های وافل ضخامت سقف عموما هم خامت با تیرها و یا کلاهک ستون ها در نظر گرفته می شود.

    ویژگی های [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] :

    -[برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] عموما مناسب فضاهای فلت می باشد.

    - [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] رفتار مناسبی در برابر پدیده جمع شدگی نسبت به دیگر سیستم های مشابه
    دارد.

    - حجم بتن ریزی در[برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
    بسیار کمتراز سیستم های مشابه می باشد.

    - ضخامت [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] در بازه
    25 الی 60 سانتی متر می باشد.

    - ضخامت دال فوقانی در بازه 6 الی 12 سانتی متر
    می باشد.

    - عرض تیرچه های متعامد در بازه 10 الی 20 سانتی
    متر می باشد.

    - فاصله مرکز به مرکز تیرچه ها در بازه 60 الی 90
    سانتی متری متغیر می باشد.

    برای اطلاعات بیشتر [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] کلیک کنید مطالب مرتبط :


    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]

    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]

    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
  3. #3
    mohajertcanada
    كاربر عادي
    تاریخ عضویت
    2019 Jan
    نوشته ها
    29
    0
    2
    بسیار عالی
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ], [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ], [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ], [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2