تمامی موتور های جست وجوگر در حوضه وب سایت ها از الگوریتم ها و قوانین خاصی پیروی می کنند، این الگوریتم ها برای دسته بندی و نمایش جست و جو ها به کار می رود. اگر بخواهیم به یکی از مهمترین و معروف ترین موتور های جستجو گر اشاره کنیم میتوانیم از موتور جست و جو گر گوگل نام برد با توجه به داشتن بهترین و پیچیده ترین الگوریتم ها میتواند وب سایت ها رو مورد شناسانیی و تجیزیه وتحلیل قرار دهد.

حال به این نکته مهم میرسیم که برای موفقیت در [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] باید آشنایی با الگوریتم های پیچیده گوگل داشته باشیم به صورت واضح تر این الگوریتم ها در واقع یک سری دستور العمل هایی هستند تا به ما کمک میکنند نتایج دلخواه خود را در سرچ مشاهده نماییم

در این مقاله به بررسی چند الگوریتم مهم موتور جست وجو گوگل می پردازیم



الگوریتم مرغ مگس خوار

در ابتدا باید گفت دلیل این که گوگل از نام مرغ مگس خوار استفاده کرده این است که این پردنه دارای سرعت و دقت بسیار بالایی است . این الگوریتم در ابتدا به بررسی شروع بهپیدا کردن کلمات مترادف کلمه سرچ شده میکند در واقع سعی میکند تا مفهوم عبارت سرچ شده را بفهمد و سپس با تجزیه و تحلیل آن بهترین نتایج موجود را در اختیار کاربران قرار دهد.





الگوریتم پاندا

یکی از نیاز های مهم موتور های جست وجو بررسی محتوا های وب سایت ها می باشد با افزایش روز افسون بستر وب افزایش محتوای کپی و بی کیفیت باعث نارضایتی کاربران شد این امر موجب شد تا در سال2011 گوگل اقدام به انتشار الگوریتم پاندا کند تا با بررسی محتوا های جدید و بکر نتایج جست و جو ها را تغییر دهد.



الگوریتم موبایل گدون

با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و اهمیت نمایش وب سایت ها در سایز های مختلف برای راحتی کاربران گوگل تصمیم به انتشار الگوریتم کرد تا با بررسی نتایج جست وجو وب سایت هایی در موبایل و تبلت به خوبی نمایشداده میشوند را در اولویت قرار دهد



لگوریتم Page Authority

این الگوریتم دارای فاکتور های متفاوتی می باشد در واقع میتوان به عنوان قدرت و اعتبار یک صفحه از آن نام برد که در برگیرنده زمانی که کاربران در آن وب سایت سپری کرده اند تعداد بازدید کنندگان ، محتوا و لینک هایی که به آن سایت داده شده است که تاثیر مستقیمی در رتبه وب سایت ها می گذارد.



الگوریتم پنگوئن

یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل به شمار می آید که وظیفه شناسایی لینکهای اسپم و لینک های خریداری شده را دارد. گوگل برای سایت هایی که تعداد لینک ورودی بیشتری دارند، ارزش قائل است همین موضوع سبب شده تا برخی از سایت های اسپمر، کاربران را به سایت هایی بدون ارتباط با موضوع وارد کنند. بک لینک های خریداری شده نیز با پنگوئن شناسایی می شوند.





الگوریتم پایگون یا الگوریتم کبوتر

به زبان ساده می توان گفت، اطلاعات به دست آمده از وب سایت ها در یک قفس قرار گرفته و کبوترهای قفس با بررسی محتوا و جستجوی کلمات کلیدی آن را انتخاب می کنند. الگوریتم کبوتر به جستجوی کلمات کلیدی پرداخته و لیست سایت ها را از نظر موقعیت جغرافیایی و منطقه ای در کلمات مورد نظر مشخص می کند.