درقسمت اول نقش توییتر و دیجیتال مارکتینگ بعد از [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] به نکاتی اشاره کردیم ، در قسمت دوم به ادامه نکات می پردازیم . در ادامه همراه با [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] باشید .

بعد از طراحی سایت جذب مخاطب در توییتر یک امر نسبی است و مسلما فرمول قطعی و مشخصی ندارد. ممکن است هر لحظه ایده*ای خلاقانه به ذهن شما برسد که باعث جذب چندین فالوئر برای اکانت توییترتان شود. در ادامه سعی کرده*ایم برخی از مواردی که حاصل تجربه می*باشند و می*توانند بر جذب مخاطب شما در توییتر فارسی موثر باشند، را ذکر کنیم.

– پیوسته توییت ارسال کنید :

یکی از عواملی که باعث شناخته شدن برند شما در توییتر می*شود توییت پیوسته و دائمی است. البته این امر نباید به شکلی باشد که باعث آزردگی خاطر فالوئرهای شما باشد. ارسال تعداد زیاد و خارج از عرف توییت احتمالا آنفالو شدن را در توییتر افزایش می*دهد. این که اعلام کنیم چه تعداد توییت در روز یا هفته برای بیزنس شما کافی است به طور قطع مشخص نیست و بستگی به نوع بیزنس شما دارد. توصیه ما این است که حتی*المقدور روزانه یک توییت را داشته باشید.

– تکنیک فالو/آنفالو به کار نمی آید:

بسیاری از برندها در شروع کار در توییتر شروع به فالو کردن کاربران بسیار زیادی می*کنند. این کار علاوه بر این که از نظر کاربران توییتر جالب نیست، باعث می*شود توییتر شما را به عنوان اسپمر شناخته و برای فالوئینگ*های جدیدتان نوتیفیکیشنی مبنی بر این که شما آن*ها را فالو کرده*اید ارسال نکند. همچنین برخی نیز به طور مکرر به منظور دریافت فالوئر از فالوئینگ*های خود و یا اصلطاحا فالوبک به صورت مکرر افرادی را فالو/آنفالو می*کنند. این کار در توییتر صورت خوشایندی ندارد و حتی ممکن است توسط کاربران توییتر اکانت شما بلاک و ریپورت شود.

– اسم برندتان را جستجو کنید :

با جستجوی اسم برندتان در توییتر علاوه بر این که می*توانید نظرات کاربران را در مورد خودتان بدانید، می*توانید با لایک کردن توییت*هایی که اسم برند شما در آن*هاست توجه کاربران را به خودتان جلب کنید و همچنین در صورتی که توییتی نیاز به توضیحاتی از جانب شما دارد توضیحات لازم را اعلام کنید.

– در ژانر توییت کنید:

تعداد کاربران توییتر فارسی کم نیست، اما زیاد پیش می*آید که کاربران بسیار زیادی در خصوص موضوع مشخصی (یا به اصلاح توییتر فارسی در ژانر مشخصی) توییت می*کنند. سعی کنید ژانرهای فعال توییتر را بشناسید و در بستر این ژانرها توییت کنید تا جذب مخاطب زیادی داشته باشید.

– طنز جوابگوی کار شماست:

بعد از طراحی سایت یکی از جذابیت*های توییتر فارسی ذوق شوخ*طبعی بسیار زیاد کاربران آن است. اگر بتوانید مقصود مورد نظر خود را به صورت طنز توییت کنید بازخورد بسیار بیشتری خواهد داشت. یکی از اکانت*های توییتر فارسی که در زمینه ارسال توییت*های طنز در ژانرهای فعال توییتر فارسی بسیار معروف است اکانت کبریت توکلی است که توانسته است با این شیوه مخاطب مناسبی پیدا کند.*