یکی از هدف های سئو کمک به وب سايت*ها در بدست آوردن [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس و جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي*کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي*شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي*دهد.
بعد از اينکه سئو براي بهبود [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] سايت ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده*سازي روش*هاي خود شد. زمان، بزرگ*ترين سرمايه*گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.
بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي*گيرند، سئو هفته*ها يا ماه*ها طول مي*کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه*سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه*بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت*ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک*ها را شامل مي*شود، قرار گيرند.
اين جاي تعجب نيست که وب سايت*ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي*رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي “بيمه خودکار” 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي*دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي*دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت*ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي*شود.


بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:
- در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
- باعث ایجاد برند می شود.
- باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
- باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
- باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
- بهترین ابزار برای تبلیغات است.
- بهینه سازی موتور جستجو چیست