امروزه بسیار دیده می*شود که صاحبان کسب و کارهای کوچک از بازخورد وب سایت خود راضی نیستد و عموما شاهد عباراتی از قبیل: ” وب سایت من درست کار نمیکنه و برای من درآمدزایی ندارد ” هستیم. درواقع نکته اصلی در فروش و رونق کسب و کار شما از طریق وب سایت، چگونگی طراحی سایت شماست، به گونه*ای که بازدیدکنندگان بیشتری را به سوی خود جلب کند و آن*ها را به آنچه مدنظر شماست ترغیب کند.

برای اینکه مطمئن شوید وب سایت شما دارای چنین ویژگی است یا خیر، کافی است چند سوال زیر را از خود بپرسید و به آن پاسخ دهید:

- نمای ظاهری وب سایت شما چگونه است؟ آیا به اندازه کافی زیبا و حرفه*ای بنظر می*رسد؟


بعضی از قالب*های آماده و یا وب سایت*های طراحی شده از این قاعده مستثنی هستند و انگیزه لازم برای بازدید از وب سایت شما را برای مشتریان ایجاد نمی*کنند. اگر شما تجربه و مهارت کافی برای طراحی سایت را ندارید، می*توانید فردی با این مهارت را برای شرکت خود استخدام کنید و یا از شرکت*هایی که در این زمینه فعالیت دارند همانند طراحی سایت ستروکیت مشاوره بگیرید و همکاری کنید.

- آیا وب سایت شما به لحاظ محتوا، قوی است؟

این نکته را هرگز فراموش نکنید که مشتریان شما به سایت شما می*آیند تا اطلاعات کافی در زمینه کسب و کار شما، محصولات شما و یا خدمات شما بدست آورند. پس تا می*توانید از مطالب مفید و مرتبط در سایت*های خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما، ارئه کننده خدمات حسابداری است، بد نیست در سایت خود به اطلاعاتی از قبیل: چگونگی نگهداری سوابق، محاسبه مالیات و ارزش افزوده و راهنمایی*هایی در این باره*ها بپردازید. مطمئنا بازدید کنندهای بیشتری را برای خود رغم خواهید زد و یا اگر شرکت شما، فروش کاشی را انجام می*دهد بهتر است علاوه بر توضیحات کامل درباره سایز، کیفیت، جنس، طرح و هرآنچه مشتریان شما برای خرید کاشی نیاز دارند که بدانند، به اطلاعاتی مربوط به چگونگی نصب کاشی نیز بپردازید.

- آیا اطلاعات تماسی شما، به راحتی برای مشتریان شما در دسترس است؟



معمولاً در هر وب سایت، صفحه*ای را برای قرار دادن اطلاعات تماسی در نظر میگیرند و با عنوان ”تماس با ما” در منوی سایت قرار می*دهند. این اطلاعات می*تواند شامل آدرس ایمیل شما، شماره*های تماس، آدرس محل شرکت و … باشد. اما نکته این جاست که وجود اطلاعات تماسی در تمامی صفحات، نتیجه بهتری را برای شما رقم خواهد زد.

- اگر سایت شما فروشگاهی است، آیا گزینه*های پرداخت آنلاین کافی، برای مشتریان خود در نظر گرفته*اید؟

اگر توقع دارید مردم، سایت شما را برای خرید محصولاتشان انتخاب کنند پس حتما باید راحتی آن*ها را در نظر بگیرید. درگاه*های پرداخت خوب را انتخاب کنید و مطمئن شوید که گزینه*های پرداختی کافی را برای سایت خود، درنظر گرفته*اید. طبیعی است که مردم دوست ندارند برای پرینت فرم*ها و صورت حساب*های خود به دردسر بیافتند.

- اگر وب سایت شما فروشگاهی است، آیا نکات امنیتی را در آن رعایت کرده*اید؟

چگونگی انتقال اطلاعات شخصی در دنیای وب، از مهمترین دغدغه*های مشتریان شما است. نه تنها شما باید از تکنولوژی*های امن (SSL) در سایت خود استفاده کنید بلکه حتماً بایداین موضوع را برای مشتریان خود روشن کنید و خیالشان را از این بابت راحت کنید. برای این* کار می*توانید نماد گواهی امنیت سایت خود را دریکی از مکان*های برجسته سایت قرار دهید و هم*چنین صفحه*ای را در نظر بگیرید تا مشتریان شما بتوانند دغدغه*ها و نگرانی*های خود را با شما در میان بگذارند. همانند صفحه*های پرسش و پاسخ.

- آیا سئو را در صفحات وب سایت خود رعایت کرده*اید؟

در حال حاضر شما وب سایت زیبایی دارید که تمامی اصول محتوا و نکات امنیتی را در آن رعایت کره*اید. اما قدم بعدی چیست؟

شما چگونه می*توانید مسیر وب سایت را به مشتریان آینده خود نشان دهید؟

برای اینکار شما باید کاری کنید که موتورهای جستجو به صفحات وب سایت شما رنک دهند و برای آن*ها امتیاز قائل شوند .در واقع در مبحث سئو مهم است که شما در نظر داشته*باشید که صفحات شما حتماً شامل تگ*های عنوان (Title) و تگ*های متا (Meta) باشند.

- آیا شما از شبکه*های اجتماعی در وب سایت خود استفاده کرده*اید؟



امروزه بیشتر وب*سایت*های کسب و کار با شبکه*های اجتماعی ادغام شده*اند. درواقع، حضور شبکه*های اجتماعی همانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و .. هویت بیشتری به سایت شما خواهند بخشید که در نتیجه آن ترافیک بیشتری به سمت وب سایت شما سوق خواهد یافت. توئیت*های بیشتر و لایک*های بیشتر فیس*بوک باعث خواهند شد، موتورهای جستجو رتبه بالاتری را برای وب سایت شما قائل شوند.

- آیا هاست مناسبی را برای وب سایت کسب و کار خود درنظر گرفته*اید؟

به تازگی سرویس*های میزبان وب رایگان بسیاری ارايه می*شوند اما دقت داشته باشید که اکثر بازدیدکنندگان شما زمانی که متوجه شوند شما آن* سرویس*ها را انتخاب کرده*اید، از کسب و کار شما دور می*شوند. چرا که اصولا فرض بر این است که یک کسب و کار با کیفیت، یک میزبان وب خوب را انتخاب می*کند. استفاده از سرویس میزبانی وب رایگان و یا ارزان*قیمت می*تواند برای شما دردسرهایی همانند خرابی*های پی در پی را همراه داشته*باشد که در نتیجه آن، زمان*های بسیاری مشتریان شما برای دسترسی به وب سایت دچار مشکل خواهند شد.

اکنون مطمئن باشید که وب سایت کسب و کار شما به درستی کار خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که هدف اصلی وب سایت کسب و کار، گردهم آوردن مشتریان بالقوه شماست که قصد دارند با استفاده از اینترنت، به کسب و کار شما دسترسی داشته باشند. اگر شما بتوانید به ۸ پرسش بالا پاسخ مثبت بدهید، به شما این اطمینان را می*دهیم که وب سایت شما در جهت درست خود عمل خواهد کرد.

فروشگاه [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] ستروکیت، تمام تلاش خود را بکار گرفته تا بتواند قالب*هایی را، منطبق با هشت اصل ذکر شده بالا برای شما فراهم کند. تنوع این قالب*ها، امکانات مدیریتی منحصر بفردی که برای بخش مدیریتی آن در نظر گرفته شده و قابلیت*هایی نظیر ریسپانسیو بودن، بوت استرپ و… می*تواند برای کسب و کار کوچک شما مفید باشند. برای اطلاع از جزییات این قالب*ها می*توانید از فروشگاه ستروکیت، بخش قالب سایت کسب و کار دیدن فرمایید و یا از طریق تلفن*های تماس با کارشناسان ما صحبت کنید.

منبع: [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]