سایت شما، دید اول مشتری به شرکتتونه
مطالعات نشون میده اغلب مردم قبل از خرید، یه تحقیق آنلاین میکنند. پس یعنی وب سایت*تون دید اولیه که مشتری به شرکتتون داره. این تجربه اولیه رو با نوشتن مطالب خوب به زبان سلیس و روان بهتر کنید.

به زبانی صحبت کنید که مشتریهاتون بفهمند
مردم دوست دارند با شرکتهایی کار کنند که دوستشون داشته باشند و بهشون ربطی داشته باشه. پس سعی نکنید هوشتونو به رخ مشتریها بکشید. وقتی دارید با مشتری حرف میزنید از کلمات خیلی تخصصی بپرهیزید. مشتریها فقط میخوان بدونن شما چه کمکی میتونید بهشون بکنید یا مشکلشونو چطوری میتونید حل کنید، براشون پول بیشتری دربیارید یا کسب و کارشونو رشد بدید.

انتظار نداشته باشید مشتریها هر چی شما میگید رو بفهمند
ما انقدر عادت کردیم بین همکارهامون از کلمات تخصصی استفاده کنیم که دیگه یادمون میره مشتریها بعضی وقتها متوجه صحبتهامون نمیشن. اغلب مردم هم خجالت میکشند قبول کنند که متوجه صحبت هاتون نمیشن، در نتیجه شما هم هیچ وقت نخواهید فهمید. تنها کاری که مردم میکنند اینه که دیگه به سمتتون نمیان و اینطوری میشه که یه مشتری از دست میدید. وقتی دارید با مشتریهاتون صحبت میکنید، راجع به محصولات و خدماتتون به زبون ساده تر توضیح بدید و روی مزیتهاشون تمرکز کنید.

اصطلاحات تخصصی ممکنه به نظر فریب آمیز برسند
شما به تعمیرگاه*های ماشین اعتماد دارید؟ خیلی ها فکر میکنند تعمیرکارها از اطلاعات کمِ ما سوء استفاده میکنند. فکر میکنیم تعمیرکارها عمدا از اصطلاحات تخصصی استفاده میکنند که ما رو گیج کنند و بخاطر بی توجهیمون، قبول میکنیم که هرچی میگن درسته و دیگه سوالی نمیپرسیم که نکنه یه وقت به نظر احمق بیاییم.

سخنور مؤثری باشید
اگه مثلا وکیل باشید و تخصصتونو یه آدم معمولی بگید شاید متوجه نشه دقیقا شامل چه چیزهایی میشه. به جای اینکه اسمشو بگید، اگه معنیشو توضیح بدید که چه کاری انجام میدید و به چه افرادی میتونید کمک کنید، همه براحتی و دقیق میفهمند شما چه مدل پرونده هایی رو قبول میکنید. پس روشن و دقیق صحبت کنید و با کلماتی که یه فرد عادی بتونه بفهمه.

پیام فعلی تونو بررسی کنید
خودتون به شرکتتون زیادی نزدیکید و شاید بفهمید چی دارید میگید اما مشتری متوجه نشه. مثلا آیا روی وب سایتتون پر از اطلاعات در مورد خودتون، کارمندهاتون و تاریخچه شرکتتونه؟ زمان بیشتری رو صرف توضیح امکانات محصولاتتون کردید و از مزایاش صحبتی نکردید؟ این اطلاعات شاید از نظر شما خیلی مهم باشه ولی برای مشتریها چندان جذابیتی نداره.

یه متخصص استخدام کنید که براتون بنویسه
گاهی اوقات بهتره یه متخصص بازاریابی استخدام کنید که برای وب سایتتون مطلب بنویسه. این فرد سطح مشتری رو میشناسه، لحن مناسبی استفاده میکنه و روی نقاط فروش خاص شما تکیه میکنه. باز هم میتونید راجع به تیم یا تاریخچه کارتون اطلاعاتی ارائه بدید اما اگه مثل یه مشتری یا نویسنده فکر کنید، میتونید مزایای محصولات و خدماتتونو برجسته کنید.

اجازه بدید کارتون به جاتون صحبت کنه
مطالعه های موردی و نظرات مشتریها با کلماتی که مشتری درک میکنه باهاش صحبت میکنه. مطالعه های موردی عموما نظرات کلی از موفقیتهای مشتریهای قدیمی هستند و نظرات رو هم مشتریهایی که از خدماتتون راضی*اند مینویسند.

مطالعه های موردی
هیچ چیز قوی تر و متقاعد کننده تر از این نیست که به مشتریتون نشون بدید چطوری به یه مشتری دیگه کمک کردید و به موفقیت رسیدید. با نوشتن مطالعه های موردی و انتشارشون روی سایت، نشون بدید که کارتونو بلدید. به طور خاص در مورد اینکه شرکتتون چطوری تفاوت ایجاد میکنه صحبت کنید و مطالعه های موردی رو همیشه بروز نگهدارید تا نمونه های زیادی رو شامل بشه.