حائذ اهمیت است برای اینکه بتوانیم یک تعمیرکار خوب ایسیو شویم مواردی را در آموزش تعمیر ایسیو بدانیم. دوره تعمیرات ایسیو مستلزم یادگیری برق خودرو و شاخت سیستم های برقی ماشین است. در این مقاله سعی کرده ایم مواردی که یک تعمیرکار در نهایت آموزش تعمیر ایسو بداند را جمع آوری کنیم. البته هرچه بیشتر اطلاعات درباره ایسیو و قطعات الکترونیکی بدانیم مهارت بهتری در این زمینه بدست میاوریم.

آموزش تعمیرات ایسیو شامل شناخت قطعات روی مدار ایسو و آشنایی با برق خودرو است.

یک تعمیرکار ایسیو در پایان دوره آموزش ایسیو باید با موارد زیر آشنا شده و بداند چه روشهایی برای شروع تعمیر ایسیو لازم است.

شناخت خودروهاي كاربراتوری با سيستم جديد انژكتوری و تفاوتها و مزيتهای آن
شناخت كامل تمامي سنسورهای موجود بر روي خودرو و علل خرابي و تاثير خرابي سنسورها
عیب یابی کامل سیستم انژکتوری و دیاگ
انواع سیستم های انژکتوری
طریقه کارکرد سیستم های انژکتوری
تست واحد کنترل الکتریکی ای سی یو
آموزش عمل تجدید حافظه ریست
شناخت اجزا سیستم انژکتوری
شامل عیب یابی و تست (اهمی و ولتاژی ) انواع سنسور ای سی یو
سنسور دور موتور | سنسور میل سوپاپ | سنسور دریچه گاز |سنسور ضربه | سنسور دمای آب | سنسور اکسیژن | سنسور سرعت خودرو |سنسور دمای هوا | سنسور فشار هوا
رله دوبل | گرم کن دریچه گاز | پتانسیم متر | سیستم جرقه زنی | کوئل دوبل | وایر شمع | پمپ بنزین | سوئچ اینرسی | مخزن کنیستر | شیر برقی کنیستر | موتور پله ای | مبدل کاتالیتیکی | پمپ هوا و...
[برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] ، [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] ، [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] ، [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] ، [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
اشکالات مختلف که برای برقکار خودرو بوجود میآید :

اتومبیل فالت مپ دارد اما مپ سالم است
اتومبیل فالت دور موتور دارد اما سنسور سالم است
تست سیستم وایرینگ دورموتور دچار اختلال است
اتومبیل در دور آرام دچار نوسان است
اتومبیل در دور 2000 به صورت دائمی می ایستد
اتومبیل خطای میل سوپاپ دارد
اتومبیل خطای آوانس جرقه دارد
اتومبیل خطای زاویه میل لنگ دارد
اتومبیل خطای دما دارد
اتومبیل خطای پمپ بنزین دارد
اتومبیل خطای کنیستر دارد
اتومبیل خطای سنسور سیلندر مرجع دارد
اتومبیل خطای سنسور اکسیژن دارد
اتومبیل خطای سنسور ناک دارد
اتومبیل خطای مایع خنک کننده دارد
اتومبیل خطای زمان احتراق دارد
اتومبیل خطای همزمان سازی سوخت دارد
اتومبیل خطای مصرف بالا در انژکتور ها را دارد
اتومبیل خطای سنسور لامبادا دارد
اتومبیل خطای اتصال بدنه ناقص دارد
خودرو استارت نمی خورد
خودرو روشن نمی شود
لامپ عیب یاب روشن نمی شود
موتور به سختی روشن می شود.
خودر روشن شده وسپس خاموش می شود
خودرو با استارت روشن نمی شود اما با هول روشن می شود
موتور با لرزش کار می کند
خودرو شتاب ندارد
موتور داغ می کند
شناسایی کد های فنی قطعات:

شناسایی سیستم سیم کشی و نقشه خوانی
شناسایی قطعات زیر با نام فنی
ATS | MAT | MAP | ITS | MAF | WTS | CTS | TPS | ESS | CPK | CMP | CPS | VSS | KNS | ECM
آموزش کار با دیاگ
آشنایی با منو های برنامه
کار با دستگاه دیاگ ایرانی و خارجی
آشنایی با منو های برنامه
آشنایی با نحوه ارتباط با شبکه مالتی پلکس
آشنایی با نحوه ارتباط با جلو آمپر
آشنایی با نحوه ارتباط ABS
آشنایی با نحوه پیکربندی در شبکه مالتی پلکس
آشنایی با نحوه ارتباط با دسته برف پاک کن و راهنما و رادیو
آشنایی با نحوه ارتباط با سیستم تهویه یا کولر
آشنایی با نحوه استفاده از پارمتر ها
آشنایی با نحوه تعریف سوییچ
آشنایی با نحوه تعریف BSI
آشنایی با نحوه ارتباط با گیربکس اتوماتیک
آشنایی با نحوه پاک کردن خطاها
آشنایی با روش استفاده از تست عملگرها
آشنایی با نحوه ارتباط با کیسه هوا
آشنایی با نحوه ارتباط با رادیو
آشنایی با نحوه دانلود BSI
آشنایی با نحوه تعریف و پیکربندی ECU
شامل تست و شناسایی قطعات و مقدار گیری از آنها
تشخیص پارامتر صحیح
روش دانلود کردن | فلش کردن | تبدیل کردن