بازاریابی محتوا چیست ؟

بازاری که امروزه در آن کار می*کنیم با آنچه خیلی*هایمان در آن شروع به کار کردیم، متفاوت است. فروشندگان و کارمندان فروشگاه*ها، حالا دیگر متخصص شده*اند. برندها و مشاغل مختلف مبالغ زیادی خرج می*کنند تا مشتریان خود را پیدا کنند. امروزه خریداران نیز خودشان یک کارشناس تمام عیار خریدند و همه برند*ها و مشاغل را کم و بیش می*شناسند. برای مثال:

خریداران معمولا ۶۰ تا ۹۰ درصد بازار فروش سنتی را قبل از ورود به فروشگاه می*شناسند.

۸۱ درصد*آنها قبل از ورود به فروشگاه در موردش در اینترنت خوانده*اند.

خریداران تقریبا ۷۹ روز را صرف می*کنند تا با جستجوی آنلاین از خرید جنس مورد نظر خود مطمئن شوند.

تنها یک توضیح برای این فضای خریدار محور وجود دارد: محتوا، [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] فرایندی است برای ایجاد کیفیت بالا. محتوای ارزشمند مشتری را جذب، آگاه و علاقمند می*کند و ارزش برند را*هم بالا خواهد برد. خریداران و مشتریان نیز خود از قبل می*دانند که برند شما، برای*آنها یک موقعیت عالی خرید است.

فواید بازاریابی محتوا:

آگاهی را نسبت به برند بالا می*برد. همچنان که مشتریان دنبال جستجوی اینترنتی برای خرید و رفع نیازهایشان هستند، برند شما در آن خودنمایی می*کند.

نیاز مشتری را برای خرید از برند بالا میبرند. بازاریابی محتوا به شما کمک خواهد کرد تا برند خود را در دل مشتری جا کنید، در حرفه خود یک پیشرو باشید.

باعث می*شود با مشتریان خود ارتباطی قوی برقرار کنید.

با صرف هزینه*ای کم به والاترین اهدافتان برسید. بازاریابی محتوا یک استراتژی کوتاه مدت نیست. با گذشت زمان محتواهای ارزشمند تبدیل به بزرگترین و با ارزش*ترین منبع خواهند شد و مشتریان را به سمت خود جذب خواهند کرد.

ایجاد یک استراتژی برای بازاریابی محتوا :

یک استراتژی بازاریابی محتوای تاثیر*گذار از ۲ ستون اساسی تشکیل می*شود:

مجموعه*ای از افراد قوی و دارای استراتژی.

توانایی درک افکار خریداران.

هر محتوا باید از ۱ یا ۲ ویژگی موارد اشاره شده در بالا برخوردار باشد.این باعث می*شود مشتری مرحله به مرحله پیش برود. برای استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا مورد نظر خود، می*توانید نمودار برنامه تاکتیکی بازاریابی محتوا را مطالعه کنید. این تمرین بهتر از هر چیز دیگری است و شما را با تمرینات شخصی، چارت*های محتوا، نمونه*های واقعی و… آشنا می*کند.