ایمیل مارکتینگ و مزایای آنیکی از اشکال بازاریابی الکترونیکی بازاریابی با ایمیل یا ایمیل مارکتینگ است . ارسال یک ایمیل به چندین میلیون نفر در سرتاسر کشور جهت معرفی محصولات و یا خدمات شرکت و یا معرفی وب سایت خود و تشویق مشتری جهت بازدید از آن مانند ارسال یک نامه فروش ، یک روزنامه ، یک پیام پشتیبانی یا حتی یک سؤال قسمتی از بازاریابی با ایمیل می باشد ، ارتباط با مشتری از طریق ایمیل یکی از روشهای معرفی محصول و یا خدمات به مردم است .
بازاربابی با ایمیل یک ابزار فروش کارآمد
در این روش بازاریابی الکترونیکی فروشنده به جای اینکه منتظر بماند تا مشتری محصول و خدمات شرکت را به صورت آنلاین جستجو نماید یک پیغام معرفی خدمات را برای آنها ارسال میکند در واقع خود ، زمان و محتوای پیغام را تعیین میکند . همچنین ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور(Telemarketing)است و درنتیجه سرعت پاسخگوئی و بازگشت سرمایه فروش را افزایش میدهد. . به عنوان مثال می توانید در یک فاصله زمانی کم با ارسال یک ایمیل ، ایمیل ارسال شده را بعد پیگیری کنید. یا می توانید آدرس ایمیل آنها را برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آنها به یک پاسخ دهنده اتوماتیک درخواست کنید.معرفی محصولات وخدمات بتنهایی با ارسال یک ایمیل به میلیونها نفر در سطح کشور روشی هدفمند و از لحاظ اقتصادی مناسب ترین روش تبلیغات در سطح شبکه جهانی اینترنت است . همچنین می*توان با توجه به نوع محصولات و یا خدمات ، گروهی ازکاربران را جهت معرفی محصول انتخاب کرد .
مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی
1. سرعت : تبلیغات آنلاین سریع بدست هدف مورد نظر می رسد .
2. اطمینان : تبلیغات آنلاین کاملاً تحت کنترل بوده و می*توان از رسیدن تبلیغ بدست هدف مطمئن بود ولی در روش سنتی ارسال تبلیغات همواره با شک و تردید همراه خواهد بود .
3. كارائی بالاتر : تبلیغات و بازاریابی الکترونیکی به دلیل جذابیت و تازگی نسبت به نوع سنتی آن مانند پست مستقیم و یا تبلیغات عمومی در روزنامه و یا مجله بیشتر سبب جذب بیشتر مشتری می *شود .
4. ارتباط دو طرفه : در تبلیغات آنلاین یک تعامل دو طرفه میان تولید کننده و مشتری وجود دارد .
5. ارزانتر بودن : این نوع تبلیغات با کمک تکنولوژی نیازی به استفاده از مواد فیزیكی مانند كاغذ و جوهر و سیستمهای حمل و نقل مانند پست ندارد بنابراین ارزانتر و به صرفه تر از تبلیغات سنتی است .6. گروه مخاطبان : گروه مخاطبان در این نوع تبلیغ همواره از طبقه متوسط و مرفه جامعه از جمله قشر تحصیل كرده و گروه مدیران و راهبران با قدرت خرید بالاتر می باشند .از دیگر مزایای بازاریابی با ایمیل می*توان به این موارد اشاره کرد : طراحی ایمیل با طرحی زیبا متناسب با محصول و سلیقه شما با زمینه رنگی گرافیك مناسب و قیمت فوق العاده پایين نسبت به دیگر روشهای تبلیغات این امكان را به شما می*دهد تا تعداد افرادی را كه ایمیل دریافتی را باز كرده اند و خوانده اند را مشاهده نمایيد و در صورت داشتن سایت اینترنتی و معرفی آن در ایمیل آمار تعداد كسانی كه از طریق ایمیل به سایت اینترنتی شما مراجعه كرده اند را داشته باشید.
منبع : [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]