۱۰ قانون بازاریابی در شبکه های اجتماعی را برای شما خواهم گفت که با کمک انها می توانید برند و شخصیت تجاری خود و کسب کارتان

را بالا ببرید و خود را بهتر در جلوی چشم مشتریان نمایان کنید.


قانون اول: گوش دهید
موفقیت در بازاریابی شبکه*های اجتماعی نیازمند گوش کردن است نه حرف زدن. البته در مواقع نیاز شما باید زبان به سخن گفتن هم بگشایید
ولی فقط در موارد ضروری. شبکه*های اجتماعی محل*هایی هستند که کاربران نظرات*شان را در مورد چیز*های مختلف به اشتراک
می*گذارند پس شما به عنوان یک بازاریاب شبکه*های اجتماعی باید اول خوب به حرف*های آنها گوش دهید سپس در جهت برطرف کردن
مشکلات انها یا ایجاد تجربه*ای بهتر برای*شان برآیید.
[برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] ، [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]


قانون دوم: تمرکز کنید
زمینه*ی موفقیت در هر کاری تمرکز بر روی آن کار است. برای ساخت یک نام تجاری موفق در شبکه*های اجتماعی هم تمرکز یکی از
نیازهای اساسی است. در کل تمرکز در شبکه*های اجتماعی شانس شما را برای موفقیت و شناساندن بهتر برند تجاری*تان به مردم افزایش
میدهد.

قانون سوم: کیفیت
کیفیت کار در بازاریابی شبکه*های جتماعی از آن مواردی است که باید به شدت روی آن حساس باشید و حتی اگر لازم باشد به خاطر آن
سر بازاریابان*تان فریاد بکشید. فراموش نکنید که رقابت در شبکه*های اجتماعی بسیار تنگاتنگ تر از آن چیزی است که فکرش را می*کنید.
شما اگر ۱۰۰ مطالب با کیفیت، قابل خواندن و به اشتراک*گذاری داشته باشید بهتر از این است که ۱۰۰۰۰ مطلب داشته باشید که فاقد
کیفیت لازم هستند و نمی*توانند با کاربر ارتباط برقرار کنند.


قانون چهارم: صبر و شکیبایی
ضرب*المثل فارسی «گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی» در بازاریابی شبکه*های اجتماعی بسیار کاربرد دارد. هیچ مارکتینگ و هیچ
کمپین تبلیغاتی در شبکه*های اجتماعی یک شبه موفق نمی*شود و برای به ثمر نشستن آن صرف وقت نیاز است.

قانون پنجم: ترکیب با موتور*های جست*وجو
اگر شما مطلب فوق*العاده و با کیفیت را شبکه*های اجتماعی منتشر کنید آن مطلب قطعا توسط کاربران در وب*سایت*هایی مانند فیس بوک،
توییتر و لینکدین به اشتراک گذاشته می*شود. این به اشتراک*گذاری و بحث، راه خود را به طرف موتور*های جست*وجو پیدا خواهد کرد و در
آن*ها ایندکس خواهد شد و بار بعد هر کسی نام شما را در گوگل یا بینگ جست*وجو کند به مطالب شما در شبکه*های اجتماعی یا نظرات خوب
یا بد دیگران در مورد برند شما هدایت خواهد شد. فراموش نکنید که این مورد در گرو به اشتراک*گذاری مطالب با کیفیت توسط شما و
بازنشر شدن این مطالب توسط کاربران*تان است.


قانون ششم: اثر گذاری
بازاریابی در شبکه*های اجتماعی زمانی مثمر ثمر خواهد بود که با چاشنی اثر*گذاری بر مخاطب آمیخته شود. اصولا تبلیغات و مارکتینگی که
نتواند بر مخاطب اثر بگذارد بی*فایده است. به عنوان یک بازاریاب شبکه*های اجتماعی سعی کنید هر روز مقداری از وقت خود را صرف
سنجش میزان اثر*گذاری تبلیغات و مارکتینگ خود در شبکه*های اجتماعی کنید. با افراد تماس بگیرد و سعی کنید رابطه*ای خوب را با آنها رقم
بزنید.
اگر شما موفق شوید با افراد رابطه*ای خوب را رقم بزنید آنها هم در پاسخ مطالب شما را به دنبال*کنندگان خود پیشنهاد خواهند داد که به
راحتی می*تواند نام تجاری شما را بیش از پیش به همه بشناساند.


قانون هفتم: ارزش
اگر شما تمام وقت خود را مستقیما صرف توسعه و ترویج خدمات و محصولات کنید، قطعا افراد دیگر تمایلی به شما نخواهند داشت. شما
باید چاشنی ارزش را به ارتباطات خود اضافه کنید تا بر اثر*گذاری بازاریابی خود بیفزایید. تمرکز بیش تر بر روی تولید محتوای با ارزش و
در عین حال توسعه روابط با افراد می*تواند بهترین ارزش*های را برای نام تجاری شما به ارمغان بیاورد. زیرا در این صورت، خود افراد
به بهترین کاتالیزگر برای بازاریابی شما تبدیل خواهند شد.


قانون هشتم: تشکر و قدردانی
قطعا هر کسی در مقابل کاری که برای دیگری انجام می*دهد حداقل انتظار تشکری خشک و خالی را دارد. حال شما از افرای که به عنوان
کاتالیزگر مارکتینگ یا بازاریابی شما عمل کرده*اند می*خواهید چگونه تقدیر کنید؟ روابط ساختمانی و متقابل یکی از فاکتور*های بسیار مهم
موفقیت در سوشیال مارتینگ یا بازاریابی اجتماعی است. پس از هرکسی که گامی در جهت بهبود نام تجاری شما برداشت قدردانی و تشکر
کنید.

قانون نهم: قابل دسترسی بودن
برای اثر*گذاری مارکتینگ یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید این حس را به افراد القا کنید که شما همیشه و در همه جا حضور دارید و
نباید این طور باشد که بعد از انتشار یک مطلب غیب*تان بزند. قابل دسترسی بودن به این معناست که شما باید به طور پیوسته مطالبی را در
شبکه*های اجتماعی منتشر کنید تا مخاطب دریابد شما همیشه حضور دارید. پس اگر می*خواهید در بازاریابی در شبکه های اجتماعی موفق
باشید، برای افراد رفیق نیمه*راه نباشید.


قانون دهم: عمل متقابل
شما نمی*توانید از افراد انتظار داشته باشید که وقت با ارزش خود را صرف به اشتراک*گذاری و بحث در مورد مطالب شما کنند، اگر شما
در مقابل همان کار را برای آنها انجام ندهید. اگر می*خواهید روابط متقابلی را بین خود و افراد شکل دهید، شما هم به اشتراک*گذاری و بحث
در مورد مطالب به اشراک*گذاری شده توسط آنها بپردازید و روابطی متقابل را با آنها شکل دهید. پس بخشی از زمان شما در شبکه*ای
اجتماعی باید صرف به اشتراک*گذاری و بحث در مورد مطالب دیگران شود.