[برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]


معانی رنگ های قابل استفاده در طراحی سایت (گرافیک)
طراحی سایت

در ادامه مباحث مبانی و مراحل [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] و مرحله ی مربوط به تکنیک های روانشناسی رنگ به معانی رنگ ها می پردازیم. رنگ سفید به معنای صداقت، پاکیزگی و ملایمت و معاصر بودن و در تجارت رنگی انرژی بخش است و در[برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] مناسب ترین رنگ برای پس زمینه صفحات است، سیاه به قدرت و دلیری و شهامت و شیطان و باستان اشاره می کند و در طراحی سایت رنگی مناسب برای متونی که روی یک پس زمینه روشن قرار گرفته اند محسوب می شود و به عنوان رنگ پس زمینه توصیه نمی شود، قرمز رنگی جذاب است و به معنای خطر و تهاجم و هیجان است. قرمز شدیدترین رنگ احساس است و در تجارت معنای وام می دهد.

آبی رنگ امنیت و اعتماد و وفاداری و در تجارت به معنای ضمانت مالی است، سبز رنگ طبیعت و فراوانی و آزادی و در تجارت بیانگر مقام و ثروت است و در چشم راحت تر دیده می شود و در [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] هایی که در مورد طبیعت است استفاده فراوانی دارد، قهوه ای بیانگر تأثیر گذاری و توانایی مالی و کمک به دیگران است، خاکستری اعتبار و صمیمیت زیاد و در تجارت معنی سنت گرایی را می رساند،استفاده از هر کدام از این رنگ ها در طراحی سایت باید به دقت انجام شود، صورتی نیز از رنگ هایی است که روحیات کودکانه را القا می کند و نماد ملایمت و ظرافت و بی گناهی است.

بنفش نماد وقار و شاهانه بودن و سوگواری و مهاجرت و نیز اعتبار و نفوذ و در تجارت به معنای بزرگ نشان دادن است، رنگ بنفش به نوعی طرفداری از سبک های هنرمندانه محسوب می شود. نارنجی رنگ شوخ طبعی و سر زندگی و چالاکی و نیرو استو بر تحمل پستی و بلندی ها اشاره دارد. زرد نماد گرمی، نامردی ترس و حسادت است و باعث افزایش تمرکز می گردد و برخلاف رنگ سبز سخت ترین رنگ برای چشم ها است، طلایی نشانگر گرانی و تجلل و پرستیژ است و در نهایت نقره ای نشان سرما و اعتبار و پرستیژ می باشد.

با توجه به موارد گفته شده فوق زمانی که در حال طراحی سایت هستید باید موارد زیادی را در مورد رنگ ها مد نظر قرار دهید و اهداف و موضع کلی سایت و کاربرانی که از آن بازدید می کنند را نیز در نظر بگیرید.