توصيه*هاي ضدِ سرطاني

سيگار را ترك كنيد:كشيدن سيگار نه تنها مي**تواند احتمال ابتلا به سرطان ريه را افزايش دهد، بلكه سبب ابتلا به سرطان دهان، كليه و پانكراس (لوزالمعده) نيز مي*شود. بنابر اين اگر آماده نيستيد كه سيگار را براي هميشه ترك كنيد، حداقل ميزان مصرف خود را كاهش دهيد تا خطر ابتلا به انواع سرطان*ها كاهش يابد.
مصرف غلات را افزايش دهيد : مصرف 2 واحد يا بيشتر غلات غني و كامل در طول روز مي**تواند تا 40 درصد احتمال ابتلا به سرطان پانكراس و 50درصد احتمال ابتلا به سرطان پستان را كاهش دهد. بررسي**ها همچنين حاكي از اين موضوع است كه فيبر موجود در غلات مي**تواند از شما دربرابر ابتلا به سرطان كولوركتال حفاظت كند.

وزنتان را پايين بياوريد: ثابت شده كه بين اضافه وزن و ابتلا به 6 نوع سرطان متفاوت از جمله سرطان سينه و كولون (روده) رابطه نزديكي وجود دارد. در ضمن جالب است بدانيد افراد چاقي كه به سرطان مبتلا مي*شوند، كمتر از سايرين به درمان*ها جواب مي**دهند. بعد از دیدن اولین [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] به پزشک مراجعه کنید.

ورزش كنيد: ورزش كردن نه تنها به كنترل وزن، بلكه به پيشگيري از ابتلا به انواع سرطان**ها هم كمك مي*كند، حتي تا حدي مي*تواند براي افرادي كه نمي**توانند سيگارشان را ترك كنند هم مفيد باشد.

مصرف آنتي**اكسيدان*ها را افزايش دهيد: مصرف ميوه و سبزيجات نه تنها به كنترل وزن كمك مي*كند، بلكه به دليل فيتوكميكال*ها و آنتي*اكسيدان*هايي كه دارند مي**توانند از ابتلاي فرد به سرطان هم پيشگيري كنند.

سير بخوريد: اگرچه مصرف سير و پياز باعث ايجاد بوي بد دهان مي*شود، اما تحقيقات نشان مي*دهد سبزيجات اين خانواده مي*تواند احتمال ابتلا به سرطان مغز استخوان، تخمدان، كليه* و... را كاهش دهد.

از پوست خود در برابر آفتاب محافظت كنيد: مواجهه طولاني *مدت با نور آفتاب مي**تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزايش دهد. برخلاف تصورات عمومي، برنزه كردن چه به روش طبيعي و چه سولاريوم بي**خطر نيست. سعي كنيد هر زمان از منزل خارج مي*شويد، ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده كنيد و اگر براي طولاني مدت بيرون مي**مانيد، عرق كرديد يا به شنا رفتيد، هر چند ساعت يكبار كرم خود را تجديد كنيد.

تخم*مرغ بخوريد: بررسي*هاي اخير پژوهشگران نشان مي*دهد مصرف تخم*مرغ مي*تواند از ابتلا به سرطان سينه پيشگيري كند. محققان مي**گويند زناني كه در هفته 6 عدد تخم**مرغ مصرف مي**كنند، 44درصد در مقايسه با زناني كه 2 عدد يا مقدار كمتري در هفته تخم *مرغ مي**خورند، كمتر به سرطان سينه مبتلا مي*شوند. دليل اين موضوع نيز وجود ماده*اي به نام كولين در زرده تخم *مرغ است.

ويتامين D مصرف كنيد: درست است كه مصرف اين ويتامين نمي**تواند از ابتلا به همه سرطان**ها پيشگيري كند، اما طبق بررسي*ها مي**تواند احتمال ابتلا به سرطان سينه و كولون را كاهش دهد. ويتامين D در نور آفتاب و برخي ماهي*هاي چرب وجود دارد.