سئو سایت: لینک دهی داخلی را چگونه اجرا کنید؟
لینک دهی یکی دیگر از مواردی است که در پروسه سئو سایت اجرا می گردد. شاید بهتر باشد که ابتدا توضیح و نیز هدفی که برای لینک دهی داخلی انجام می شود را توضیح دهیم. لینک دهی به معنای لینک هایی می باشد که در محتوای موجود در صفحات سایت درج می گردد و به واسط کلمات کلیدی و یا دیگر کلمات به دیگر صفحات سایت ، کاربر را هدایت می کند.

هدف لینک داخلی در سئو

لینک دهی از دو منظر مورد بررسی قرار می گیرد. از نگاه کاربر و از نگاه گوگل. بدین معنا که وجود لینک دهی داخلی در داخل محتوا موجب می شود که کاربر در زمان خواند محتوایی از صفحه سایت شما به دیگر محتواهایی که در سایت شما موجود می باشد و مرتبط با محتوا است دست یابد و در واقع به دیگر صفحات سایت شما هدایت گردد. در واقع این لینک دهی داخلی می تواند موجب شود کاربران زمان بیشتری در سایت شما بمانند.

چگونه لینک دهی داخلی موثر داشته باشیم؟

هر چه لینک های بیشتر در دسترس کاربر باشد پس این شانس را پیدا می کنید که کاربر را در مدت زمان بیشتر در سایت خود نگهدارید و این خود در واقع یعنی ترافیک سایت خود را بالا برده اید و همان طور که می دانید ترافیک در مبحث سئو سایت اثرگذاری بالا دارد. لیستی از صفحاتی که مورد نیاز کاربران سایت شما است را به طور در دسترس تر قرار دهید تا سایت شما کاربرپسند تر باشد و کاربر مدت بیشتری در سایت شما بماند.

قرار دادن لینک های مفید در منو و فوتر

یکی از اقدامی که در بیشتر سایت ها اجرا می شود این است که صفحاتی که بیشتر مورد نیاز کاربر است را در منو و فوتر قرار می دهند. گذاشتن این لینک دهی داخلی در منو و فوتر علاوه بر این که دسترسی سایت شما به صفحات مهم را بیشتر می کند ، موجب می شود که گوگل نیز آن صفحات از سایت شما را مهم تر بداند و در رنکینگ بالاتری قرار دهد. در واقع هم از منظر کاربر و هم از منظر بهینه سازی سایت و گوگل صفحات سایت خود را چیدمان نموده اید.
[برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] , [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] , [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] , [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] , [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ], [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ], [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]