اگر می خواهید سایتتان مثل چسب دوقلو به بالای صفحه اول گوگل بچسبد، باید کارهای زیر را انجام دهید:

باید همیشه سایت خود را از مجازات گوگل، مانند پنگوئن (Penguin) و پاندا (Panda)، حفاظت کنید.

سوال اینجاست:

چگونه می توانید سایت خود را نسبت به این به روز رسانی ها با دوام تر کنید؟

برای گرفتن جواب این مقاله را بخوانید …

guest posting نکنید (از هر نوعش)
اجازه بدهید یک بار برای همیشه این موضوع را روشن کنم.

از نظر من guest posting، یک استراتژی لینک سازی کارساز است.

اما نباید تنها استراتژی باشد که شما از آن بهره می برید.

به یاد داشته باشید: راه اجتناب از مجازات گوگل (به خصوص پنگوئن) داشتن یک پروفایل لینک طبیعی است.

و سایتی که تعداد زیادی لینک از یک منبع (و حتی guest post) داشته باشد با سر به زمین خواهد خورد.

همچنین این خطر همیشه در کمین است که گوگل، ارزش لینک های guest post ها را تنزل دهد. افراد زیادی هستن که به مقیاس های بزرگ guest posting می کنند و گوگل تمامی آنها را نادیده می گیرد. همچنین، تشخیص لینک های guest post ها برای گوگل بسیار آسان است.

منظور من را اشتباه نگیرید:

guest posting یک راه موثر و قابل اندازه گیری برای ساخت لینک های معتبر و کمک به سئوی سایت است.

به همین دلیل فکر می کنم، عنوان ” guest posting نکنید” تا حدی خشن است. شاید بهتر بود این عنوان را می نوشتم “اگر قرار است guest posting، استراتژی اول، دوم و یا حتی سومتان برای لینک سازی باشد، guest posting نکنید”.

اقدام عملی:

در guest posting زیاده روی نکنید: لینک های guest post ها تنها باید ۲۰٪ از پروفایل لینک شما را تشکیل دهند.

بر روی LDR خود تمرکز کنید
احتمالاً مصاحبه با یکی از اعضای سابق تیم Webspam گوگل را دیده اید که در آن می گوید: “Relevancy، PR جدید است”.

گوگل بر روی علامت هایی مانند PageRank تاکید کمتر، و بر روی( Linking Domain Relevancy (LDR تاکید بیشتری دارد.

معنی LDR این است: “آیا سایتی که به شما لینک می دهد، با شما در یک زمینه (niche) مشابه است؟”

مثلا فرض کنید که شما سایتی دارید که درباره غذای سگ است.

منطقی است که پروفایل لینکتان از لینک هایی تشکیل شده باشد که دربارۀ غذای سگ و حیوانات خانگی دیگر باشد.

البته مشخصاً لینک هایی هم از سایت های نا مرتبط و “عمومی”، مانند دایرکتوری ها و سایت های خبری خواهید داشت.

اما این واقعیت همچنان به قوت خود باقی می ماند که پروفایل لینک طبیعی هر سایتی که دربارۀ غذای سگ باشد، از سایت های دیگری لینک دارد که آنها هم مربوط به غذای سگ هستند.

من که فکر می کنم تمرکز دور بعدی به روز رسانی های گوگل در زمینه LDR خواهد بود. سایت هایی که لینک های fistful یا نا مرتبط دارند حتماً ضربه خواهند خورد.

در واقع، امکانش هست که در حال حاضر نیز، بخشی از فیلتر الگوریتم پنگوئن همین موضوع باشد.

می توانید نمودار تجزیه و تحلیل پنگوئن را از سایت، Microsite Masters.com’s بررسی کنید:

سایت هایی که لینک های مرتبط ندارند، به احتمال ۵۰ درصد بیشتر از سایت هایی که حداقل تعدادی بک لینک مرتبط دارند، توسط پنگوئن ضربه می خورند (get hit).security-website

اقدام عملی:

بر روی LDR تمرکز کنید: اطمینان حاصل کنید که حداقل ۳۰٪ از لینک هایتان niche-relevant باشند. حتما لازم نیست که دقیقا در همان زمینه (niche) باشند، اما حتما باید تا حدی LDR داشته باشند.



تنوع هوشمندانۀ متون لنگر (Anchor Text)
احتمالا تا الان باید دانسته باشید که تنوع در متون لنگر یک “اجبار” است.

متاسفانه، اکثر مردم در مورد متن لنگر به بیراهه می روند.

و به جای تکرار یک پروفایل لینک مجاز، متون لنگر را با anchor های عمومی مانند “اینجا” و “این سایت” درهم می کنند.

که به نظر من (و حتی گوگل) طبیعی به نظر نمی رسد.

و مطمئن هستم که گوگل – درست مثل پنگوئن – در آینده متن لنگر را به عنوان یک فاکتور در نظر می گیرد.

هیچ آزمونی برای ارزیابی نسبت دقیق anchor وجود ندارد، اما این نسبت ها که در پایین آورده شده، می توانند به شما ایده ای بدهند که متن لنگر خود را چگونه باید توزیع کنید:

۳۰% : متن لنگر برند (مثل Backlinko)

۱۰%: URL خالی (مثل backlinko.com)

۱۰%: نام دامنه (مثل Backlinko.com)

۱۰%: متن لنگر نام وب مستر (مثل Brian Dean)

۵%: anchor های عمومی (مثل اینجا، این پست و بلاگ، وب سایت)

۴۵%: متن لنگر منحصر به فرد (مثل این پست در گوگل توسط Brian، وب سایت لینک سازی وی و با توجه به پست Brian Dean به روز رسانی شده)

۱%: متن لنگر کلمات کلیدی پولی (مثل ساختمان)

اقدام عملی:

در مورد متن لنگر هوشمندانه عمل کنید: از متن لنگر نام وب مستر و نام دامنه برند بیشتر استفاده کنید.

نشانه برند (Brand Signal) بسازید
هیچ شکی نیست که گوگل عاشق برندهای بزرگ است.

برندهای بزرگ نه تنها رتبه بهتری می گیرند، بلکه کمتر مجازات هم میشوند.

بنابراین اگر می خواهید از سایت خود در برابر مجازات های گوگل محافظت کنید، دیگر کم کم باید تبدیل به یک برند شوید.

خوشبختانه، برای اینکه برای سایت خود برند آنلاین بسازید، نیازی به بودجه شش رقمی ندارید.

برخی از راه های موثر و کم هزینه برای ساخت سریع نشانه های برند عبارتند از:

سایتی که قانونی و مجاز به نظر برسد: برای اینکه سایتتان طراحی خوب و زیبایی ندارد، هیچ بهانه ای قبول نیست. نشانه های قابل اعتماد برند مانند یک آدرس فیزیکی و شماره ۱-۸۰۰ در صفحه “تماس با ما” (physical address and 1-800 number on your contact page) بسازید.

حضور در رسانه های اجتماعی: گوگل ممکن است از میزان فالوور های شما در رسانه های اجتماعی (مانند طرفداران فیس بوک) استفاده کند تا تشخیص دهد آیا شما یک برند هستید یا نه. برند هایی که شما حتی فکرش را هم نمی کنید، فالور های زیادی در رسانه های اجتماعی دارند … که در واقع این را به گوگل القا می کند که آنها یک برند هستند و درنتیجه می توانند مورد اعتماد باشند. اگر می خواهید مانند یک برند باشید، باید زمان زیادی را برای این سیستم عامل ها صرف کنید تا بتوانید فالوور جمع کنید.

Laptop computer, padlock and codes

جستجوی برندها (Branded Searches)

ساده است؛ مردم در گوگل، دنبال برند ها هستند. حتی با وجود اینکه Backlinko تقریبا جدید است، میزان جستجوی آن در گوگل خیلی زیاد است.

اقدام عملی

نشانه های برند بسازید: کمی از زمانی که صرف ساختن لینک می کنید را به ساختن نشانه های برند برای سایتتان اختصاص دهید.

متوقف کردن سیگنال اسپم اجتماعی
اگر سیگنال های اجتماعی برای همیشه به یک بخش عمده از الگوریتم گوگل تبدیل شوند، خیلی راحت به عنوان سیگنال های جعلی تشخیص داده می شوند. فکر می کنم به روز رسانی بزرگ بعدی، سایت هایی را هدف قرار دهد که از توییتهای ساختگی، لایک های فیس بوک جعلی و AuthorRank اغراق آمیز استفاده می کنند.

و حتی ممکن است گوگل سایت هایی که در رسانه های اجتماعی، فالوورهای جعلی دارند را نیز هدف قرار دهد. و تشخیصش هم خیلی راحت است: یک حساب توییتر که فقط ۱۰ تا توییت دارد و هیچ فعالیتی هم نمی کند، مسلما نباید ۰۰۰/۱۰ فالوور داشته باشد.

به خصوص در مورد دستکاری گوگل پلاس باید خیلی مراقب باشید.

مثل این است که با محصول خودشان بخواهید فریبشان بدهید. گوگل در مورد سایت هایی که چنین کاری می کنند، خیلی سرسختانه عمل می کند.

حداقل کاری که می کنند این است که از سیگنال های اجتماعی برای تایید اعتبار لینک هایتان استفاده می کنند. خودتان فکر کنید: چطور ممکن است صفحه ای که هزاران لینک دارد، نه توییتی داشته باشد و نه در فیس بوک چیزی به اشتراک گذاشته باشد ؟
[برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]