در حال حاضر کسانی که به بازاریابی اینترنتی مشغولند حاضرند هر کاری را بکنند تا بدون پرداخت هزینه*ای بوسیله هر کانالی که امکان دارد پروسه بالا بردن بازدیدکننده، فروش اینترنتی و... را اجرایی کنند. یکی از اثرگذار*ترین شیوه*هایی که بدون پرداخت هزینه می*توان بوسیله آن بازاریابی نمود بهینه سازی سایت و سئو موتور*های جستجو می*باشد.
در حالی که خیلی از تجربه*ها موقع بهره گیری از سئو سایت و بهینه سازی سایت تنها بر روی قضایایی نظیر ایجاد محتوا و شبکه*های اجتماعی فوکوس می*کنند و از روش*هایی که به منظور موتور*های جستجو نظیر گوگل و بینگ پراهمیت می*باشند صرف نظر می*نمایند. بله صحیح است که محتوای بازاریابی و شبکه*های اجتماعی بخشی تازه در بهینه سازی سایت است ولی آن*ها با واقعیت قدری فاصله دارند. تصور کنید شما طراحی سایت فروشگاهی دارید در مناسب*ترین نقطه شهر واقع شده و هر روز بهترین اجناس را به صورت مجانی در آن می*گذارید ولی تصور کنید ۵ پله از سطح زمین فاصله دارید و یا پله ندارید و اگر هم دارید پله*های بهتری به منظور تردد نمی*باشد. به نظر شما کسی وارد فروشگاه شما می*شود؟
شما می*توانید محتوای خیلی عالی و اثرگذاری را به منظور کاربرانتان انتشار بدهید و بعد آن محتوا را در شبکه*های اجتماعی پخش کنید و در انتظار بمانید تا کارآیی آن را در نتیجه موتورهای جستجو ببینید. پایه و زیربنای بهینه سازی سایت و [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] روش*های نرمال می*باشند و خیلی پراهمیت و اثرگذار می*باشد که [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] ای بسازید که هم به منظور موتورهای جستجو و هم کاربران به بهترین نحو ممکن در دسترس باشد. برای رسیدن به این هدف نکته*هایی را بایست رعایت کنید:


اول: بهینه سازی ساختار نشانی*های لینک داده شده:
برخی وقت*ها نظام مدیریت محتوای [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] ، نشانی غیرضروری با کاراکتر*هایی بی*ارتباط و بی*معنا را در باکس نشانی بار نشان می*دهد. نشانی*های لینک شده به منظور عمل خزیدن و برقراری ارتباط با طراحی سایت*ها و سایر صفحه*ها بسیار پراهمیت می*باشند. پس اطمینان حاصل کنید که نشانی*های صفحه**هایتان به منظور موتورهای جستجو اصلی بهینه شده*اند.
دوم: سئو سرعت سایت
یکی از مولفه*های بسیار پراهمیت که در الگوریتم رنکینگ گوگل نقش مثبتی دارد سرعت بارگذاری صفحه*های سایت شماست. پس با بهره گیری از امکاناتی مجانی که گوگل در اختیار همگان قرار داده سرعت صفحه*های سایتتان را ارزیابی نمایید و براساس سفارش*های آن نسبت به سئو سرعت سایتتان اقدام کنید.
سوم: سئو لینک*های داخلی:
رتبه صفحه یکی از امتیازاتی می*باشد که گوگل در رنکینگ از آن کمک می*گیرد. رتبه صفحه بالا*تر مجال مناسبی به شما به منظور [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] تان در نتیجه*های جستجو را می*دهد. رتبه صفحه هر صفحه امتیازی می*باشد که به صفحه*های داخلی بر پایه فرمولی داده می*شود. به این معنی که مقدار رتبه صفحه یک صفحه بر پایه فرمول ذیل به صفحه ایی که در آن صفحه لینک داده شده*اند امتیاز می*دهد.

فرمول:
مقدار امتیازی که رتبه صفحه به لینک*های داخلی می*دهد = رتبه صفحه / تعداد لینک*های داخلی
نمونه: رتبه صفحه ۸ / ۴۰ لینک داخلی = ۰. ۲ امتیاز به هر لینک داخلی
پس ساختار لینک*های داخلیتان را ارزیابی نمایید و اطمینان حاصل کنید که به صفحه*های غیرلازم لینک نداده باشید.
چهارم: سئو جاوا اسکریپت
خزنده*های موتور*های جستجو به منظور خزیدن و راهنمایی کد*های جاوا اسکریپت زمان بسیاری را صرف می*نمایند. اگرچه جستجو*ها بهتر اجرا می*شوند ولی این خطا را هم دارند. افزون بر آن کد*های جاوا اسکریپت مواقعی مانع از خزیدن محتوای مهم و لینک*ها بوسیله عنکبوت*های موتورهای جستجو می*شوند. اگر سایت شما کد*های جاوا اسکریپت بسیاری دارد اطمینان حاصل نمایید که این کد*ها از خوانده شدن داده*ها بوسیله ربات موتور*های جستجو جلوگیری نکنند. اگر مانع می*شوند تلاش کنید کد*ها را بهبود ببخشید یا شیوه*های دیگری به منظور دسترسی ربات به مطلب بیابید. در غیر اینصورت با شکست بزرگی مواجه خواهید شد.
پنجم: برطرف نمودن مشکلات اسپایدر*ها
مواقعی در سایت*هایی رخ می*دهد که قصد دارند کارهای باارزشی نظیر تصاویر، صفحه*های چاپ شده و غیره را به صورت پاپ-آپ نشان دهند ولی ا کمال تاسف لینکی به منظور برگشت به سایت لحاظ نمی*کنند. به همین خاطر احتمال دارد با موتورهای جستجو به مشکلاتی برخورد کنند چرا که این نارسایی احتمال دارد شما را از پاپ-آپ به چانب محتوای دیگری سوق دهد. افزون بر موتور*های جستجو صفحه*هایی را که تجربه کاربری مناسبی به منظور مخاطبان خود نمی*کنند را در نتیجه*های جستجو نشان نمی*دهد. پس اگر از پاپ-آپ بهره می*گیرید آن را در فایل robos. txt اعلان و یا با بهره گیری از برچسب nofollow از فالوو شدن بوسیله ربات*ها خودداری نمایید.