ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7
  1. #1
    tahlildadeh
    كاربر عادي
    تاریخ عضویت
    2014 Dec
    نوشته ها
    26
    0
    7

    مجموعه آموزش های سی شارپ

    با سلام خدمت همه دوستان عزیز
    می خوام از امروز یه سری [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] رو اینجا قرار بدم تا همه عزیزان استفاده لازم و کافی رو ببرن..
    امیدوارم که براتون مفید واقع بشه

    اولین پست رو به [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] می پردازیم:

    سی شارپ (#C) یک زبان برنامه نویسی مفصل گراست که توسط مایکروسافت ایجاد و بوسیله ecma و iso تایید شده است.

    C# توسط anders Hejlsberg و تیمش در طی توسعه NET FRAMEWORK ایجاد شد.

    C# برای زیر ساختمانهای عمومی زبان (CLI) طراحی شده است که شامل کد اجرایی و محیط حین اجرا است و اجازه استفاده از زبانهای چند سطحی در پلت فرمهای کامپیوتر ها ی مختلف و معماریها را دارد.

    دلایل زیر باعث شده است که سی شارپ در زبان تخصصی زیاد بکار رود.

    زبان برنامه نویسی با هدف عمومی و مدرن
    مقصد گرا
    اجزا گرا
    آسان جهت یادگیری
    زبان ساخت یافته
    با عث ایجاد برنامه های کارامد می شود.
    بخشی ازNET FRAMEWORK است.

    ویژ گیهای قدرتمند برنامه نویسی #C :

    با آنکه C# همسو با سطوح بالای زبانهای سنتی C و C++ است و یک زبان برنامه نویسی مقصدگراست ولی همخوانی زیادی با جاوا دارد و دارای ویژگیهای برنامه ریزی قدرتمند زیادی است و باعث شده است محبوبیت زیادی در برنامه ریزی در جهان داشته باشد.

    در زیر به چند ویژگی مهم آن اشاره می شود:

    شرایط BOOLEAN
    مجموعه زبان اتوماتیک
    کتابخانه استاندارد
    نسخه مونتاژ
    خواص و حوادث
    مدیریت وکالتی و رویداد
    آسان برای استفاده عمومی
    فهرست ها
    تالیف شرطی
    SIMPLE MULTITHREADING طرح برنامه که از بیش از یک مسیر منطقی استفاده می کند و هر مسیری همزمان اجرا می شود.
    عبارتهای LINQ و LAMBDA
    یکپارچه با ویندوز

    منبع مقاله های آموزشی که در اختیار شما دوستای عزیز می ذارم : [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]
  2. #2
    tahlildadeh
    كاربر عادي
    تاریخ عضویت
    2014 Dec
    نوشته ها
    26
    0
    7
    بعد از بررسی اجمالی زبان سی شارپ به [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] می پردازیم:

    در این فصل از [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] در مورد ابزاری بحث خواهیم کرد که در برنامه نویسی سی شارپ لازم است. تقریبا ذکر کرده ایم که c# قسمتی از Net. است و برای نوشتن برنامه های Net. استفاده می شود. بنابراین قبل از بحث در مورد ابزار موجود برای اجرای یک برنامه ی #C، اجازه دهید چگونگی ارتباط برنامه ی #C و چارچوب Net. را درک کنیم.


    چارچوب Net.:

    چارچوب Net. یک پلت فرم چرخشی می باشد که به شما می کند تا انواع برنامه های زیر را بنویسید:

    · برنامه های ویندوز

    · برنامه های وب

    · سرویس های وب

    برنامه های چارچوب Net. برنامه های چند پلت فرمی می باشند. چارچوب طوری طراحی شده که می تواند به هرکدام اززبان های زیر استفاده شود: C#، C++، visual basic، Jscript، COBOL و غیره. تمامی این زبان ها می توانند به چارچوب دسترسی داشته باشند و همچنین با یکدیگر در ارتباط باشند.

    چارچوب Net. شامل کتابخانه ی بزرگی از کدهاست که به وسیله ی زبان های کاربر مانند C# استفاده می شود. در زیر برخی از مولفه های چارچوب Net. را می بینید:


    · زبان متداول زمان اجرا CLR (common language runtime)

    · کتابخانه ی گروه .Net framework

    · مشخصات زبان مشترک (common language specification)

    · نوع سیستم مشترک (common type system)

    · متاداده و مجامع (metadata and assemblies)

    · فرم های ویندوز

    · ASP.Net و ASP.Net AJAX

    · ADO.Net

    · بنیاد گردش کار ویندوز WF (Windows Workflow Foundation)

    · بنیاد نمایش ویندوز (Windows Presentation Foundation)

    · بنیاد ارتباطات ویندوز WCF (Windows communication Foundation)

    · LINQ

    برای کاری که هرکدام از مولفه ها انجام می دهد، لطفا به ASP.Net - Introduction مراجع کنید، و برای جزئیات بیشتر در مورد هر مولفه لطفا مستندات مایکروسافت را مورد بررسی قرار دهید.

    محیط توسعه ی یکپارچه IDE برای (Integrated Development Invironment)

    مایکروسافت ابزار توسعه ی زیر را برای برنامه نویسی C# ارائه می دهد:

    Visual Studio 2010 (VS)
    Visual C# 2010 Express (VCE)
    Visual Web Developer

    دو ابزار آخر در وب سایت رسمی مایکروسافت به طور رایگان در دسترس هستند. با استفاده از این ابزار می توانید همه نوع برنامه ی c# را ، از برنامه های ساده ی خط فرمان تا برنامه های پیچیده تر، بنویسید. همچنین می توانید C# source code را بااستفاده از یک ویرایشگراصلی متن مانند Notepad، بنویسید و کد را با استفاده از اجرا کننده ی فرمان خط در مجامع اجرا کنید، که البته اجرا کننده ی فرمان خط قسمتی از چارچوب Net. می باشد.

    Visual c# Express و Visual Web Developer Express ورژن های سبک شده ی Visual Studio هستند و همان نما و همان برنامه را دارند. اکثر ویژگی های Visual Studio را حفظ کرده اند.ما در این آموزش از Visual C# 2010 Express استفاده کرده ایم.

    می توانید آن را از Visula Studio مایکروسافت دانلود کنید که به طور خودکار روی دستگاه شما نصب می شود. لطفا توجه داشته باشید که برای نصب نسخه ی اکسپرس به یک اتصال اینترنت فعال نیاز دارید.

    نوشتن برنامه های #C روی Linux یا Mac OS:

    گرچه چارچوب .Net روی سیستم عامل ویندوز اجرا می شود، اما ورژن های جایگزین دیگری هم وجود دارند که روی دیگر سیستم عامل ها عمل می کنند. Mono یک ورژن open source از چارچوب Net. می باشد که دارای یک اجرا کننده ی #C می باشد و روی سیستم عامل های بسیاری از جمله Linux و Mac OS اجرا می شود. لطفا Go Mono را چک کنید.

    هدف بیان شده برای Mono تنها اجرای برنامه های Net. مایکروسافت نیست، بلکه آوردن ابزار توسعه ی بهتر برای توسعه دهنده های Linux نیز می باشد. Mono می تواند روی سیستم عامل های بسیاری از جمله Android، BSD، iOS، Linux، OS X، Windows، Solaris و UNIX اجرا شود.
  3. #3
    tahlildadeh
    كاربر عادي
    تاریخ عضویت
    2014 Dec
    نوشته ها
    26
    0
    7
    در پست قبلی به آموزش محیط سی شارپ پرداختیم...حالا تو این قسمت [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] رو با همدیگه دنبال می کنیم :

    قبل از اینکه به مطالعه ساختار اصلی زبان برنامه ریزی بپردازیم ابتدا نظری به ساختار ساده تر (کوچک تر) از برنامه #C می اندازیم.بطوری که بتوانیم آن را به عنوان مرجعی در فصل های پیش رو در نظر بگیریم.

    C# hello world example :

    اساس برنامه #C شامل بخشهای زیر است.



    · فسمت بیان نام

    · ردیف

    · شیوه های کلاس

    · ویژگی های کلاس

    · شیوه اصلی

    · جملات و کلمات

    · توضیحات


    اینک نگاهی می اندازیم به یک مثال ساده که کلمات hello world را روی صفحه نمایش پرینت می کند:




    using System;
    namespace HelloWorldApplication
    {
    class HelloWorld
    {
    static void Main(string[] args)
    {
    /* my first program in C# */
    Console.WriteLine("Hello World");
    Console.ReadKey();
    }
    }
    }





    Hello World


    اینک نگاهی به بخشهای مختلف برنامه بالا می اندازیم:


    · خط اول برنامه : using system کلید واژه using بکار می رود تا سیستم namespace را در برنامه جای دهد.یک برنامه عموما" دارای عبارت های using چندگانه است.

    · خط بعدی مربوط به بیان namespaceاست. یک name space مجموعه ای از کلاسهاست.فضای نام hello world application شامل کلاس hello world است.

    · خط بعدی مریوط به بیان class است.کلاس hello worldشامل داده ها و تالیف شیوه هایی است که در برنامه شما بکار می رود. کلاسها عموما"شامل بیش از یک شیوه است.شیوه ها عملکرد کلاس را تعیین می کند.

    · اما کلاس hello world فقط یک شیوه MAIN را دارد.

    · خط بعدی شیوه MAIN را تعیین می کند که ENTRY POINT نقطه ورودی برای همه برنامه هاست.شیوه MAIN میگوید چه کلاسی حین انجام باید اجرا گردد.

    · خط بعدی */...*/ توسط کامپایلر نادیده گرفته می شود و بعنوان توضیحات اضافی در برنامه قرار داده می شود.

    · شیوه اصلی عملکرد (CONSOLE.WRITELINE("HELLO WORLD":را در یک عبارت تعیین می کند. WRITELINE شیوه ای از کلاس CONSOLE است. در یک سیستم فضای نام این عبارت HELLO WORLD باعث می شود که پیام در صفحه نمایش اجرا شود.

    · خط آخر CONSOLE READKEY برای کاربرهای NET. است. این باعث می شود که برنامه منتظر یک فشار از کلید باشد و مانع از آن می شود که صفحه نمایش اجرا و یا بسرعت بسته شود.در زمانی که برنامه ازVISUAL STUDIO اجرا میشود.

    خوب است که نکات زیر رعایت شود:


    · C# یک برنامه حساس است.

    · همه عبارت ها و جملات باید با ; ختم شود.

    · در شیوه MAIN اجرای برنامه شروع می شود.

    · بر خلاف برنامه جاوا FILE NAME می تواند در NAME CLASS متفاوت باشد.

    تالیف و اجرای یک برنامه #C

    اگر شما VISUAL STUDIO برای تالیف و اجرای برنامه #C بکار می گیرید مراحل زیر را در نظر می گیریم.

    · شروع VISUAL STUDIO

    · در قسمت MENU BAR انتخاب FILE.NEW.PROJECT

    · انتخاب VISUAL STUDIO از الگوها #C و سپس انتخاب WINDOWS

    · انتخاب CONSOLE APPLICATION

    · تعیین یک نام برای پروژه و سپس انتخاب دکمه OK

    · نوشتن کد در قسمت CODE EDITOR

    · کلیک RUN BUTTON یا F5 . جهت اجرای برنامه یک پنجره COMMAND PROMPT ظاهر می شود که شامل خط HELLO WORLD است.

    شما می توانید تالیف کنید یک برنامه #C را با استفاده از COMMAND-LINE بجای استفاده از VISUAL STUDIO IDE

    · یک ویرایشگر متن باز می کنیم و کد ذکر شده در بالا را اضافه می کنیم .

    · فایل را به شکل HELLO WORLD ذخیره می کنیم.

    · یک فرمان سریع باز می کنیم و به قسمت راهنما می رویم جایی که فایل ذخیره شده است.

    · CSC HELLO WORLD.CS نوشته می شود و اینتر فشار می دهیم تا کد خود را تالیف کنیم.

    · اگر در کد شما ERROR نباشد فرمان فوری شما را به خط بعدی می برد و فایل HELLO WORLD .EXE اجرا می شود.

    · سپس HELLO WORLD را تایپ می کنیم تا برنامه اجرا شود

    · شما قادر خواهید بود HELLO WORLD را که در صفحه نمایش پرینت شده است ببینید.


    با عرض معذرت اگر که به هم ریختگی هایی وجود داره، اینجا توی ویرایشگر این نامرتب ها بوجود می اومد...می تونین نسخه بهتر این صفحه و همینطور هم آموزشهای دیگه ای که گذاشتم و می ذارم رو از صفحه مخصوص [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] هم دنبال کنین.

    همینطور میتونین آموزشهای تصویری و فیلمی سی شارپ رو هم از [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] مشاهده و دانلود کنین.
    ویرایش توسط tahlildadeh : 2014-12-21 در ساعت 02:17 PM
  4. #4
    tahlildadeh
    كاربر عادي
    تاریخ عضویت
    2014 Dec
    نوشته ها
    26
    0
    7
    آموزش [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]

    در بخش بعدی از دوره [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] با ترکیب اصلی سی شارپ آشنا می شویم.
    C# یک زبان برنامه نویسی مقصد گرا ست. در روش برنامه نویسی مقصد گرا یک برنامه شامل مقصدهای مختلفی است که با هم بوسیله چند عمل در تعامل هستند. این اعمالی که یک مفصد ممکن است انجام دهد را شیوه هامی گویند. مقصد هایی با نوع یکسان را یک نوع می گویند یا غالبا " آنها را یک کلاس یکسان می نامند. مثلا مستطیل را در نظر بگیریم دارای ویژگیهایی مثل طول و عرض است.بسته به نوع طراحی نیازمند به راههایی برای پذیرش ارزشهای یک خصوصیات و محاسبه طول و عرض مستطیل و نمایش جزئیات آن دارد

    بیاییم نظری به اجرای کلاس RECTANGLE بیندازیم و ترکیب اصلی c# را روی مشاهدات اصلی در آن بررسی کنیم.

    کد:
    using System; namespace RectangleApplication { class Rectangle { // member variables double length; double width; public void Acceptdetails() { length = 4.5; width = 3.5; } public double GetArea() { return length * width; } public void Display() { Console.WriteLine("Length: {0}", length); Console.WriteLine("Width: {0}", width); Console.WriteLine("Area: {0}", GetArea()); } } class ExecuteRectangle { static void Main(string[] args) { Rectangle r = new Rectangle(); r.Acceptdetails(); r.Display(); Console.ReadLine(); } } }



    وقتی کد بالا تالیف و اجرا شد نتایج زیر حاصل می شود:

    Length: 4.5
    Width: 3.5
    Area: 15.75


    کلید واژه USING :

    اولین عبارت در هر برنامه C# است.

    کد:
    usingSystem;

    کلید واژه USING برای جادادن فضای نام در برنامه بکار می رود یک برنامه می تواند دارای چندین عبارت USING باشد.


    کلید واژه CLASS :

    کلید واژه کلاس برای بیان یک کلاس است.

    کامنت ها در C# :
    کامنت ها برای توضیح کد بکار میروند. کامپایلر ها خروجی های کامنت را نادیده می گیرند. کامنت های چند خطه در برنامه های C# با یک */ شروع و با یک /* به پایان میرسند. طبق مدل زیر :

    کد:
    /* This program demonstrates The basic syntax of C# programming Language


    کامنت های تک خط با یک نماد '//' نشان داده میشوند. مثلاً :

    کد:
    }//end class Rectangle

    توابع عضو:
    توابع مجموعه ای از عبارت ها هستند که وظیفه خاصی انجام می دهند .توابع عضو یک کلاس در درون یک کلاس بیان می شوند. نمونه کلاسها یک RECTANGLE شامل سه تابع عضو می باشند.
    ACCEPTDETAILS,GETAREA ,DISPLAY

    معرفی یک کلاس :
    در برنامه قبلی کلاس EXECUTERECTANGLE به عنوان یک کلاس بکار رفت که دارای MAIN ()METHOD و معرفی RECTANGLE بود.

    شناسه ها :
    یک شناسه نامی است برای شناسایی یک کلاس ,متغییر ,تابع یا هر موردی که توسط کاربر تعریف شده. قواعد اصلی برای نامگذاری کلاسها در حوضه C# به شکل زیر است:

    · یک نام بایستی با یک حرف شروع شود که در پی آن چند خط دیگر و رقم0-9)) یا نوشته زیر متن می آید .اولین کاراکتر در یک شناسه نمی تواند رقم باشد.
    · نباید دارای نماد ها یا فضاهایی مانند ? - +! @ # % ^ & * ( ) [ ] { } . ; : " ' / and \. باشد اما زیر نویس می تواند ( - ) دارای باشد.
    · نباید یک کلید واژه C# باشد.

    کلید واژه ها : واژه هایی هستند که از قبل توسط مولف C# تعریف شده اند . این کلید واژه ها نمی توانند بعنوان شناسه بکار روند . اما اگر می خواهید آنها را به عنوان شناسه بکار ببرید شما باید پیشوند کلید واژه را با @ شروع کنید.

    در C# وفتی شناسه ها معنای خاصی در محتوای خود دارند مانند GET و SET اینها را کلید واژه های متنی می گویند.
    به دلیل برخی مشکلات در قرار دادن جدول مناسب اینجا، برای مشاهده کلیدواژه های زبان c# به [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] بروید.

    در قسمت بعدی از [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] به [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] می پردازیم.

    با ما همراه باشید.
  5. #5
    tahlildadeh
    كاربر عادي
    تاریخ عضویت
    2014 Dec
    نوشته ها
    26
    0
    7
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] را در این بخش با بررسی انواع داده ها دنبال می کنیم دوستان عزیز

    انواع متغییر ها در C# به صورت زیر تقسیم بندی می شوند:

    · انواع مقدار (Value types)
    · انواع مرجع (Reference types)
    · انواع اشاره گر (Pointer types)

    متغیرهای نوع مقدار میتوانند مستقیما به یک مقدار اختصاص داده شوند و از گروه system value type استخراج می شوند. انواع مقدار دارای داده می باشند، برخی از مثال ها عبارتند از int، char، float که اعداد، الفبا و اعداد ممیز شناور را ذخیره می کند. وقتی که شما یک نوع int را اعلام می کنید، سیسیم حافظه را به ذخیره ی مقدار اختصاص می دهد.

    مشاهده [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ]

    برای گرفتن اندازه ی دقیق یک نوع یا متغیر روی یک پلت فرم خاصمی توانید از روش sizeof استفاده کنید. عبارت sizeof مقدار ذخیره سازی آبجکت یا نوع را به بایت انجام می دهد. در زیر مثالی است برای گرفتن اندازه ی نوع int روی هر دستگاه:

    کد:
    namespace DataTypeApplication { class Program { static void Main(string[] args) { Console.WriteLine("Size of int: {0}", sizeof(int)); Console.ReadLine(); } } }
    وقتی برنامه ی بالا کامپایل شده و اجرا شود، نتیجه زیر را به دنبال دارد:
    کد:
    Size of int: 4
    انواع مرجع (reference types) :

    انواع مرجع دارای داده ی واقعی ذخیره شده در یک متغیر نیستند، بلکه دارای یک مرجع برای متغیرها می باشند.
    به عبارت دیگر به موقعیت حافظه اشاره دارند. با استفاده از بیشتر از یک متغیر انواع مرجع می توانند به موقعیت حافظه اشاره کنند. اگر داده ای در حافظه به وسیله ی یکی از متغیرها تغییر کند، متغیر دیگر به طور خودکار این تغییر را در مقدار منعکس می کند. مثال برای انواع مرجع built in عبارتند از: object، dynamic، و string.

    نوع آبجکت :

    نوع آبجکت گروه پایه ی نهایی برای همه ی دیتا تایپس در C# Common Type System (CTS)، می باشد. آبجکت برای گروه system object یک نام ساختگی می باشد، بنابراین آبجکت تایپس می توانند به مقادیر انواع دیگر از جمله انواع مقدار، انواع مرجع، انواع از پیش تعریف شده و تعریف شده توسط کاربر اختصاص داده شوند. به هرحال قبل از اختصاص دادن مقادیر تبدیل نوع لازم می باشد.

    وقتی که یک نوع مقدار به یک نوع آبجکت تبدیل می شود، این فرایند boxing نامیده می شود و بالعکس اگر یک نوع آبجکت به نوع مقدار تبدیل شود، unboxing نامیده می شود.

    کد:
    object obj; obj = 100; // this is boxing
    نوع پویا:

    شما می توانید هر نوع کقدار ار در متغیر نوع داده ی پویا ذخیره کنید. چک کردن انواع این متغیرها در زمان اجرا اتفاق می افتد.
    ترکیب برای اعلام یک نوع پویا به شکل زیر می باشد :

    کد:
    dynamic = value;
    به عنوان مثال:
    کد:
    dynamic d = 20;
    انواع پویا شبیه انواع آبجکت می باشند، به جز اینکه چک کردن نوع برای متغیرهای نوع آبجکت در زمان کامپایل اتفاق می افتد که همنطور که ذکر شد برای متغیرهای نوع پویا در زمان اجرا اتفاق می افتد.

    نوع استرینگ (string type)

    نوع استرینگ به شما اجازه می دهد تا هر مقدار استرینگ را به یک متغیراختصاص دهید. نوع استرینگ برای گروه System String یک نام ساختگی محسوب می شود و از نوع آبجکت استخراج می شود. مقدار برای نوع آبجکت می تواند با استفاده از رشته ی لیترال در دو فرم اختصاص داده شود: quoted و @quoted

    کد:
    String str = "Tutorials Point";
    یک رشته ی لیترال @quoted به این شکل به نظر می رسد:

    کد:
    @"Tutorials Point";
    انواع مرجع تعریف شده توسط کاربر عبارتند از: گروه، اینترفیس یا نماینده. در مورد اینها در فصل بعد بحث خواهیم کرد.

    انواع اشاره گر:
    متغیرهای نوع اشاره گر آدرس حافظه ی نوع دیگر را ذخیره می کنند. اشاره گرها در C# همان قابلیت ها را دارند که در C و C++ دارا هستند.
    ترکیب برای اعلام یک نوع اشاره گر عبارت است از:

    کد:
    type* identifier;
    برای مثال:

    کد:
    char* cptr; int* iptr;

    در قسمت بعدی از [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] به [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] می پردازیم.
  6. #6
    tahlildadeh
    كاربر عادي
    تاریخ عضویت
    2014 Dec
    نوشته ها
    26
    0
    7
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] : آموزش تبدیل نوع در سی شارپ

    در بخش بعدی از دوره [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] ، [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] را با هم پی می گیریم.

    اساساٌ به معنی تبدیل یک نوع داده به دیگری است و در c# به دوشکل است:
    Type conversion تلویحی:
    این نوع تبدیل دریک شیوه type-safe توسط c# انجام می شود .مثلا تبدیل انواع کوچک به انواع بزرگ و تبدیل از رتبه های مشتق به رتبه های پایه.

    Type conversion توضیحی:
    این نوع تبدیل ها بصورت توضیحی توسط کاربر با استفاده از عملکرد های از پیش تعیین شده است.تبدیل های توضیحی نیاز به یک عامل پوششی از پیش تعیین شده دارند.


    در مثال زیر نمونه از Type conversion توضیحی نشان داده شده است:
    کد:
    namespaceTypeConversionApplication
    {
    classExplicitConversion
    {
    staticvoidMain(string[] args)
    {
    double d =5673.74;
    int i;
    // cast double to int.
    i =(int)d;
    Console.WriteLine(i);
    Console.ReadKey();
    }
    }
    }




    وقتی کد بالا تالیف و اجرا شد نتایج زیر بدست می آید:
    کد:
    5673


    روش های c# Type conversion :

    روش های تبدیل نوع built-in را می توانید از [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] دنبال کنید.

    مثال زیر انواع مفادیر را به شکل رشته ای تبدیل می کند:
    کد:
    namespaceTypeConversionApplication 
    classStringConversion
    {
    staticvoidMain(string[] args)
    {
    int i =75;
    float f =53.005f;
    double d =2345.7652;
    bool b =true;
    Console.WriteLine(i.ToString());
    Console.WriteLine(f.ToString());
    Console.WriteLine(d.ToString());
    Console.WriteLine(b.ToString());
    Console.ReadKey();
    }
    }
    }



    وقتی کد های بالا تالیف و اجرا شد نتایج زیر حاصل می شود:
    کد:
    75
    53.005
    2345.7652
    True


    در قسمت بعدی از [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] به [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] می پردازیم.
  7. #7
    tahlildadeh
    كاربر عادي
    تاریخ عضویت
    2014 Dec
    نوشته ها
    26
    0
    7
    [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] : آموزش متغییر ها در سی شارپ

    در پست قبلی و در ادامه دوره [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] به [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] پرداختیم.در این قصمت با متغیرها در سی شارپ آشنا می شویم.
    یک متغیر چیزی به جز نام داده شده به یک منطقه ی ذخیره سازی نیست که در این منطقه برنامه های ما می توانند دستکاری شوند. هر متغیر در C# یک نوع خاص دارد که اندازه و ابزار حافظه ی متغیر را تعیین می کند: محدوده ی مقادیر که می توانند در حافظه ذخیره شوند، و مموعه عملیاتی که می تواند برای متغیر به کار گرفته شود.
    ما تقریبا در مورد انواع مختلف داده هابحث کرده ایم،
    انواع مقادیر پایه ارائه شده در C# را می توانید از آموزش [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] مشاهده کنید.

    همچنین C# اجازه تعریف value types دیگر از متغیر مانند enum و متغیرهای انواع مرجع مانند class را می دهد، که ما در فصل های بعدی پوشش خواهیم داد. در این فصل اجازه بدهید انواع متغیرهای اساسی را مورد مطالع قرار دهیم.

    تعریف متغیر در C#:
    ترکیب برای تعریف متغیر در C# مانند زیر می باشد:
    کد:
    ;
    در اینجا باید data type نوع داده ی معتبر c# باشد شامل int، float، doule یا هر نوع داده ی تعریف شده ی دیگری توسط کاربر وغیره، و variable list باید شامل یک یا بیشتر از یکی از تشخیص دهنده های نام باشد که توسط کاما (,) از یکدیگر مجزا شده اند.
    برخی از تعاریف معتبر متغیر در اینجا نشان داده شده اند:
    کد:
    int i, j, k;
    char c, ch;
    float f, salary;
    double d;

    شما می توانید یک متغیر را در زمان تعریف مانند زیر مقدار دهی کنید:
    کد:
    int i = 100; 

    مقداردهی اولیه ی متغبرها در C#:
    متغیرها با یک علامت مساوی که با یک عبارت ثابت دنبال می شوند، مقدار دهی می شوند (یک مقدار به آنها اختصاص داده می شود). فرم کلی مقدار دهی به این شکل می باشد:
    کد:
    variable_name = value;

    متغیرها می توانند در بیانیه ی خود مقداردهی شوند. مقدار دهنده دارای یک علامت مساوی است که با یک عبارت ثابت دنبال می شود، مانند زیر:
    کد:
     = value; 

    برخی از مثال ها:
    کد:
    int d = 3, f = 5;    /* initializing d and f. */
    byte z = 22; /* initializes z. */
    double pi = 3.14159; /* declares an approximation of pi. */
    char x = 'x'; /* the variable x has the value 'x'. */

    مقداردهی درست متغیرها تمرین خوبی برای برنامه نویسی می باشد، در غیر این صورت گاهی اوقات برنامه نتایج غیرقابل انتظاری را تولید می کند.

    مثال زیر را که از انواع مختلف متغیرها استفاده شده، امتحان کنید:
    کد:

    namespace VariableDefinition
    {
    class Program
    {
    static void Main(string[] args)
    {
    short a;
    int b ;
    double c;

    /* actual initialization */
    a = 10;
    b = 20;
    c = a + b;
    Console.WriteLine("a = {0}, b = {1}, c = {2}", a, b, c);
    Console.ReadLine();
    }
    }
    }

    وقتی برنامه ی بالا کامپایل شده و اجرا می شود نتایج زیر را به دنبال دارد:
    کد:
    a = 10, b = 20, c = 30 

    قبول مقادیر از کاربر:
    کد:
    int num;
    num = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());

    عملکرد Convert.ToInt32() داده ی ورودی توسط یوزر را به نوع داده ی int تبدیل می کند زیرا که Console.ReadLine() داده را به شکل استرینگ می پذیرد.

    Lvalues و Rvalues در C#:
    دو نوع عبارت در C# وجود دارد:

    1) Lvalue:
    عبارتی که lvalue می باشد ممکن است در سمت چپ یا سمت راست یک اسانمنت (assignment) ظاهر شود.
    2) Rvalue:
    عبارتی که rvalue می باشد ممکن است در سمت راست یک اساینمنت ظاهر شود و نه در سمت چپ آن.

    متغیرها lvalue هستند و بنابراین در سمت چپ ظاهر می شوند. لیترال های عددی مقدار نیستند و بنابراین نمی توانند اختصاص داده شوند و نمی توانند در سمت چپ ظاهر شوند. در زیر یک عبارت معتبر وجود دارد:
    کد:
    int g = 20; 

    اما این عبارت دوم معتبر نیست و در هنگام اجرا خطا ایجاد می کند :
    کد:
    10 = 20; 


    در فصل بعدی از دوره [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] به [برای نمایش لینک باید عضو شوید. ] می پردازیم.
نمایش نتایج: از 1 به 7 از 7

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2