ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





View RSS Feed

clinicnoor

درمان بیماری بواسیر با ورزش

امتیاز به این نوشته
توسط clinicnoor مورخ 2019-04-09 در 04:47 PM (42 نمایش ها)
بیماری بواسیر راه های درمانی زیادی دارد در این مقاله درمان بیماری بواسیر با ورزش را برایتان توضیح داده ایم.

ورزش یوگا

اکثر ورزش ها برای سلامتی بدن مفید است. باید توجه داشته باشید، ورزش متناسب با سن و شرایط بدنی یتان باشد. یوگا یکی از ورزش های مؤثر بر [URL="https://clinicnoor.com/hemorrhoid-care/"]درمان بواسیر[/URL] است. ورزش یوگا علاوه بر انعطاف پذیری، بهبود گردش خون در بدن و جلوگیری از تنش عضلانی حرکات دستگاه گوارش را تنظیم می کند.

حرکت های مفید ورزشی برای بیماری بواسیر
حرکت V وارونه:

در این حرکت که کف دست و پاها روی زمین قرار می گیرد، انعطاف بدن زیاد شده و تنش بدن کم می شود. با افزایش رها سازی دستگاه گوارش، حرکات دستگاه گوارش تنظیم می شود.

حرکت V وارونه

حرکت V وارونه

انجام حرکت

کف دست ها و پاهایتان را با زاویه ی 90 درجه روی زمین قرار دهید.
پاهایتان را به اندازه ی عرض شانه ها باز کنید.
پاشنه پا را از روی زمین جدا کنید.
به بدنتان فرم حالت v وارونه بدهید.
کمی زانوهایتان را خم کنید و 10 نفس عمیق بکشید.

نشست پیچ:

فرم پیچ دادن به بدن دستگاه گوارش را تحریک می کند. درد بدن را کم کرده و به بهبود بیماری بواسیر و یبوست کمک می کند.

نشست پیچ

انجام حرکت

روی زمین بنشینید و پاهایتان را دراز کنید.
پای چپ تان را خم کرده و کف پای چپ را نزدیک باسن روی زمین قرار دهید.
آرنج دست راست تان را کنار زانوی پای چپ تان قرار داده و به سمت شانه ی سمت چپ برگردید.
نفس عمیق بکشید.
چرخش و کشش بدن را برای سمت دیگر بدن نیز انجام دهید.

فیتینگ:

این حرکت برای کاهش و تخلیه گاز بدن است. با انجام حرکت فیتینگ روده بزرگ، روده کوچک و معده تحریک شده و فرآیند کلی هضم و دفع بهبود می یابد.

انجام حرکت

روی زمین دراز بکشید.
ابتدا پای راست را از زانو خم کنید و کنار قفسه سینه با دست بگیرید.
نفس عمیق بکشید.
حرکت را برای سمت چپ تکرار کنید.
هر دوپا را از زانو خم کرده و با دستتان پاها را کنار سینه گرفته و نفس عمیق بکشید.

پیچش هلالی:

این حرکت برای حرکت مواد غذای در روده ها و دفع شان مفید است. با انجام این حرکت سیستم گوارش ماساژ داده می شود.

پیچش هلالی

پیچش هلالی

انجام حرکت

صاف بایستید. پای راستتان را جلو برده و از خم کنید. روی پای جلو بنشینید. پای پشتی کاملاً صاف باشد.
کف هر دو دستتان را به هم بچسبانید. سمت پایی که از زانو خم است بچرخید. آرنج دستتان را روی زانو قرار دهید تا تعادل تان حفظ شود.
10 نفس عمیق بکشید.
حرکت را برای سمت دیگر نیز انجام دهید.

سوجده:

این حرکت با رفع استرس به بهبود بیماری بواسیر کمک می کند. انجام این حرکت بیماری دستگاه گوارش را بهبود می دهدو در درمان بیماری بواسیر با ورزش مفید است.

انجام حرکت

روی پاهایتان بنشینید.
دست هایتان را در جلوی بدن روی زمین بکشید. کف دست ها و پیشانی می بایست روی زمین قرار بگیرد.
نفس عمیق بکشید.

ایستادن و رو به پایین خم شدن:

انجام این حرکت برای درمان بیماری بواسیر مفید است. با انجام این حرکت اعصاب راحت شده عملکرد دستگاه گوارش بهتر می شود. با فشرده شدن شکم هضم غذا نیز بهتر می شود.

انجام حرکت

راست بایستید. بالاتنه را به سمت پایین خم کنید. سینه تان می بایست کنار ران پاهایتان قرار بگیرد.
اگر انعطاف پاهایتان کم است می توانید پاهایتان را از زانو خم کنید.
سعی کنید کف دست هایتان را روی زمین قرار دهید.

پیچش بدن در حالت خوابیدن طاق باز:

چرخش بدن برای روده ها مانند ماساژ است. این حرکت به دفع مدفوع و سم زدایی کمک می کند.

انجام حرکت

روی زمین دراز بکشید. پاها را از زانو خم کنید.
زانو ها را به سمت چپ بچرخانید. بالاتنه باید صاف روی زمین قرار گرفته باشد.
سپس حرکت را برای سمت دیگر تکرار کنید.

” با جلوگیری از یبوست و بهبود یبوست، بیماری بواسیر نیز بهتر می شود.”

نظر

  1. dianrappel آواتار ها
    بسیار عالی بود
  2. khedmatazma98 آواتار ها
    چه جالب فکر میکردم بواسیر را حتما با عمل باید خوب کرد.

Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2