نرم افزار crm برای فروش آنلاین
نرم افزار CRM برای فروش آنلاین(چگونه CRM می*تواند فروش تیم فروش آنلاین را بهبود دهد)
نرم افزار CRM برای فروش آنلاین – نرم افزار CRM راهی نوآورانه برای کمک به کسب*وکارها ارائه می*دهد تا بتواند روابط به مشتری و خط مشی فروش خود را بهتر مدیریت کنند. با کمال تأسف، آغاز این نرم افزار با سیری از مشکلات جدید همراه بود: طراحی آن پیچیده و اجرای آن هزینه*بر و آموزش جزئیات یک سیستم کاملاً جدید به کارمندان کاملاً زمان*بر بود. کاربران حتی بعد از آموزش طولانی*مدت با وظایفی خسته*کننده و تجربیاتی جورواجور مواجه می*شدند. پس تعجبی ندارد که بسیاری از نمایندگان فروش هنوز از [URL="https://parmisoft.com/products/crm/"]نرم افزار CRM[/URL] متنفرند زیرا به جای اینکه این نرم افزار به وعده*اش عمل کند فقط باعث افزایش ناامیدی در محیط کار شد.
با این حال، نرم افزار CRM جدیدی که بعد از آن ظهور کرد، اکنون رایج*ترین شکایات کاربر را نیز برطرف می*کند. امروزه شاهد این هستیم که علاوه بر سایر کابردها نرم افزار CRM برای فروش آنلاین هم ارائه می*شود . این سیستم*های جدید هم فروش الکترونیکی و هم فروش شرکت*های فیزیکی را بیشتر کرده*اند. در زیر توضیح می*دهیم که چگونه چنین کاری می*کنند.
توسعه یک مدل کسب*وکار موفق
قدرتمندسازی نماینده*های فروش
ساخت یک پرتال خدمات مشتری موفق
افزایش سود
کاهش ازهم*گسستگی واحد فروش و کارمندان
ارائه فرصت*های بازاریابی هدف
کاهش هزینه فروش آنلاین
۱-توسعه یک مدل کسب*وکار موفق
نرم افزار CRM برای فروش آنلاین به خاطر داده*هایی که ارائه می*دهد مفید است. هر چه باشد افراد نمی*توانند داده*ای که در اختیار ندارند را تجزیه و تحلیل کنند. در CRM های قبلی، افراد باید خودشان به*صورت دستی وارد فهرست شماره تلفن*ها می*شدند؛ کاری که زمان زیادی می*برد به همین خاطر کارایی*شان اثر منفی می*گذاشت. در صنعتی که همه باید مثل خرگوش تند بروید و مثل لاک*پشت نباشید، این موضوع می*تواند مشکل*ساز شود.
CRM های این دوره، با ادغام اپلیکیشن*هایی که کسب*وکار*ها از قبل دارند، جمع*آوری داده را خودکار کرده*اند. تجارت الکترونیکی به صورت آنی داده*هایی مثل اسپردشیت ها، ایمیل*ها و تقویم*ها را گرد هم می*آورند تا از اطلاعات موجود در آن*ها بینشی به دست بیاورند. همزمان، نمایندگان فروش و مدیران آن*ها بینش*های مفیدی کسب می*کنند و با استفاده از آن*ها در لحظه تصمیم*های مهمی می*گیرند.
با به دست آوردن اطلاعات درست در زمان درست، تیم*های فروش در جلسه*های فروش، زمان بسیار کمتری روی بحث درمورد اتفاقات می*گذارند و در عوض بر استراتژی*هایی متمرکز می*شوند که به اهداف شرکت کمک می*کنند. مدیران همه را در فرایند گزارشات فروش و به*روزرسانی اطلاعات مشتری دخیل می*کنند و با این روش می*توانند ببینند که آیا عملکرد آن*ها در راستای انتظارات مشتریان است یا خیر؛ با این کار می*توانند کارمندانی که برای ارتقا در شرکت آماده هستند را نیز شناسایی کنند.
CRM ها همچنین ابزارهای فراوانی دارند که بله تیم*های فروش کمک می*کند کارآمدتر باشند؛ مواردی مانند فایل*های شخصی، الگوهای ایمیل، گزارش*های شخصی و آنالیز داده که به کارمندان راه آسانی برای افزایش توانایی*های کاری*شان ارائه می*دهند. علاوه*براین، به مدیران راه کارآمدی برای ارزیابی عملکرد افراد می*دهند و به آن*ها کمک می*کنند ناحیه*هایی که جای پیشرفت دارند را شناسایی کنند.
۲-قدرتمندسازی نماینده*های فروش
در تجارت الکترونیک، [URL="https://parmisoft.com/products/crm/"]نرم افزار CRM[/URL] برای فروش آنلاین باید بینشی ارائه دهد که مدیران و فروشندگان با تکیه بر آن فرایند فروش را بهبود بخشند. قبل از روی کار آمدن CRM های کارآمد، صرف*نظر از وقت و پولی که شرکت*ها صرف آموزش، ارزیابی و به*روزرسانی این سیستم*ها می*کردند، مجبور بودند از برنامه*های نرم افزاری بیشماری استفاده کنند تا همگام با کسب*وکارهای دیگر پیش بروند.
اکنون CRM ها می*توانند اطلاعات را به*صورتی قابل*فهم مرتب و تصویرسازی کنند. این امکان، باعث می*شود مدیران و فروشندگان بتوانند تصمیم*های درستی در کسب*وکارشان بگیرند. در این مسیر، تیم*ها ابزارهایی کمکی هستند که پیگیری میزان پیشرفت به سمت اهداف و بازبینی عملکرد را ممکن می*سازند. کارمندان فروش که اکنون دیگر این اطلاعات را در دست دارند، دیگر نیازی نیست حدس بزنند در بازبینی عملکرد چه اتفاقی خواهد افتاد یا ندانند چگونه باید برخلاف محدوده*های فروش ارزیابی کنند.
علاوه*براین، نماینده*های خدمات مشتری فقط با یک کلیک به اطلاعاتی مانند فهرست موجودی، تاریخچه خرید مشتری و پیش*زمینه پرداخت آن*ها دست پیدا می*کنند. سپس می*توانند از داده*هایی مثل تاریخچه خرید یا جستجوی گوگل مشتریان، برای فروش جانبی یا پیش*فروش محصولات به مشتریان استفاده کنند. همچنین در مدل کسب*وکار B2B می*توانند این اطلاعات را در مذاکره*های خرید با مشتریان به کار بگیرند.
۳-ساخت یک پرتال خدمات مشتری موفق
داشتن یک CRM الکترونیکی به نمایندگان فروش کمک می*کند بین خدماتی که کسب*وکار ارائه می*دهد و نیازهای مشتریان، بیشتر ارتباط برقرار کنند. همچنین بدون گرفتن وقت کارمندان، ارتباط با مشتریان را ممکن می*سازد و نیز بر پایه اطلاعاتی که دارد در لحظه پاسخ*هایی برای آن*ها ارائه می*دهد.
نرم افزار CRM برای فروش آنلاین
یک سیستم CRM با همه جنبه*های یک کسب*وکار ترکیب و به*صورتی یکپارچه ادغام می*شود زیرا همه نهادها باید بتوانند برای ارتباط با هر مشتری از CRM استفاده کنند. به علاوه نمایندگان فروش هم از طریق پلتفرم*های ابری به اطلاعات و از راه دور به اطلاعات ضروری دسترسی دارند و وقتی فروشندگان اطلاعات بیشتری داشته باشند، ارائه تجربه مشتری فوق*العاده آسان*تر می*شود. یک مجموعه داده قدرتمند، اهمیت این اطلاعات را بیشتر نشان می*دهد و بدین وسیله به فروشندگان کمک می*کند معامله*های فروش بیشتری را به سرانجام برسانند. بنابراین در حالی که نرم افزارهای CRM به بیشتر روابط آنلاین فردی رسیدگی می*کند، مدیران روی مشکلات دیگر تمرکز می*کنند.
۴-افزایش سود
بیشتر مشتریان احتمالی بعد از هفت تا نه دقیقه تعامل با یک برند، آن را خریداری می*کنند. با این حال بیشتر نمایندگان فروش بعد از تنها سه تعامل با مشتری دست از تلاش برای فروش برمی*دارند. ایجاد یک برنامه استراتژیک برای ارتباط دائم با مشتریان بالقوه، احتمال سپرده شدن به دست فراموشی را از بین می*برد.
نرم افزار CRM برای فروش آنلاین برای طراحی چنین برنامهای به شرکت*ها کمک می*کند و راه را برای برقراری تعامل*هایی باکیفیت با مشتریان هموار می*سازد. همچنین اولویت*بندی فرصت*ها و مدیریت آن*ها را با یک فرایند فروش ساختاریافته آسان*تر می*کند؛ فرایندی که از ارتباط اولیه با وبسایت تا انتهای معامله فروش و حتی بعد از آن را پوشش می*دهد.
برای مطالعه ادامه متن به [URL="https://parmisoft.com/crm-can-improve-ecommerce-sales-teams-productivity/"]نرم افزار CRM برای فروش آنلاین[/URL] در بلاگ پارمیسافت مراجعه کنید.