ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی “ ورود به حساب” کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.





View RSS Feed

arg89

راهنمای انتقال سایت : راهبرد سئو، فرایند و چک لیست

امتیاز به این نوشته
توسط arg89 مورخ 2019-01-08 در 12:48 PM (160 نمایش ها)
[COLOR="Blue"][B][URL="https://parmisoft.com/website-migration-guide/"]انتقال سایت[/URL][/B] [/COLOR]چیست؟
[COLOR="Blue"][B][URL="https://parmisoft.com/website-migration-guide/"]انتقال سایت[/URL][/B] [/COLOR] عبارتی است که به طور گسترده توسط متخصصان [COLOR="blue"][B][URL="https://parmisoft.com/services/seo/"]سئو[/URL][/B][/COLOR] استفاده می*شود تا هر رویدادی را که در آن سایت تحت تغییرات اساسی قرار می*گیرد را توصیف کند. تغییرات حوزه*هایی که می*توانند تاثیرات معناداری بر پدیدار شدن در موتور جست*وجو داشته باشند. تغییراتی عمدتا در محل، پلت*فرم، ساختار، محتوا، طراحی یا تجربه کاربری سایت.

بخش مستندات گوگل انتقال*های سایت*ها را به طور عمیق پوشش نداده و این حقیقت را که آن*ها معمولا منجر به کاهش معنادار درآمد و ترافیک می*شوند، کم اهمیت*تر جلوه می*دهد. کاهشی که می*تواند از چند هفته تا چندین ماه دوام داشته باشد و به میزان تاثیرپذیری سیگنال*های رتبه*بندی موتور جست*وجو و زمان لازم برای کسب*وکار ضرر دیده جهت اجرای یک برنامه بهبودی موفق دارد.

مثال*های [COLOR="Blue"][B][URL="https://parmisoft.com/website-migration-guide/"]انتقال سایت[/URL][/B] [/COLOR]
بخش آتی در خصوص چگونگی انتقال*های موفق و ناموفق خواهد بود و توضیح می*دهد که خروج از [COLOR="Blue"][B][URL="https://parmisoft.com/website-migration-guide/"]انتقال سایت[/URL][/B] [/COLOR] بدون متحمل شدن ضرر جدی چگونه به طور ۱۰۰ درصد امکان*پذیر است.

اشتباه بودن افسانه �ترافیک از دست رفته مورد انتظار�
هر کسی که با [COLOR="Blue"][B][URL="https://parmisoft.com/website-migration-guide/"]انتقال سایت[/URL][/B] [/COLOR] مشغول بوده، نظریه شایعی که می*گوید این امر در واقع منجر به از دست رفتن ترافیک و درآمد می*شود را شنیده است. با وجود این که این ادعا در خصوص مواردی بسیار خاص صحت دارد (برای مثال جابه*جایی از یک دامنه تثبیت شده به یک دامنه کاملا جدید)، نباید مقدس و بدون استثنا لحاظ شود. این امکان وجود دارد که انتقال را انجام داده و هیچ درآمد یا ترافیکی از دست ندهید. شما حتی می*توانید بلافاصله پس از اجرای یک سایت اصلاح شده رشد مشخصی داشته باشید. اما این موضوع تنها زمانی صادق است که تمام گام*ها به خوبی برنامه*ریزی و اجرا شوند.

مثال*هایی از انتقال*های ناموفق
گرافی که در ادامه آمده یک [COLOR="Blue"][B][URL="https://parmisoft.com/website-migration-guide/"]انتقال سایت[/URL][/B] [/COLOR] ناموفق را از یک خرده*فروشی بریتانیایی نشان می*دهد. این وبسایت دو هفته پس از انتقال از HTTP به HTTPS ، ۳۵ درصد مشاهدات خود را از دست داده است. حدود شش ماه زمان برد تا آن*ها به طور کامل به حالت قبلی برگردند که احتمالا تاثیر معناداری بر درآمدشان از جست*وجوی واقعی داشته است. این مثالی از انتقال ضعیف در سایت است که احتمالا نتیجه برنامه*ریزی یا اجرای ضعیف بوده است.

[COLOR="Blue"][B][URL="https://parmisoft.com/website-migration-guide/"]انتقال سایت[/URL][/B] [/COLOR]

اما ریکاوری همیشه امکان*پذیر نیست. گراف مشاهدات زیر از یک خرده*فروش بزرگ بریتانیایی دیگر است که در آن انتقال از HTTP به HTTPS منجر به کاهش دائمی ۲۰ درصدی مشاهده می*شود.



[COLOR="Blue"][B][URL="https://parmisoft.com/website-migration-guide/"]انتقال سایت[/URL][/B] [/COLOR]

در واقع کاملا امکان*پذیر است که از HTTP به HTTPS منتقل شد و برای چنین مدت طولانی، این مقدار ترافیک از دست نداد. به جز چند هفته اول که به دلیل پیدا کردن آدرس سایت جدید توسط گوگل و به*روز رسانی نتایج جست*وجو، نوسانات بالایی وجود دارد.

مثال*هایی از انتقال*های موفق
یک انتقال موفق چگونه است؟ این به طور عمده به نوع انتقال، اهداف و KPIها (در آینده بیشتر توضیح خواهیم داد) بستگی دارد. اما در غالب موارد، یک انتقال موفق در سایت، حداقل یکی از ویژگی*های زیر را دارد:

۱-حداقل کاهش آمار مشاهده در هفته*های اول (هدف کوتاه مدت).

۲- افزایش مشاهده پس از آن، که به نوع انتقال بستگی دارد (هدف بلندمدت).

گزارش مشاهده زیر در خصوص انتقال از یک HTTP به HTTPS است که همچنین با بهبود مشخص در سرعت بارگذاری صفحات سایت همراه بوده است.


گزارش آمار مشاهدات زیر از یک تعمیرات اساسی در وبسایت است که من شانس حضور در آن چند ماه پیش از تعمیرات و مشارکت در حمایت از راهبرد، برنامه*ریزی و مراحل آزمون را داشتم که همگی به یک میزان مهم بودند.به مانند آن چه در دیگر پروژه*های انتقال متداول است، تاریخ راه*اندازی به دلیل ریسک*های پیش از موعد راه*اندازی سایت و عدم رفع کامل موانع اساسی فنی، چند بار عقب افتاد. اما همان*طور که گراف مشاهدات زیر می*بینید، این صبر ارزشش را کاملا داشت.

رشد آمار مشاهده

مشاهدات ناشی از جست*وجوی واقعی نه تنها کاهش نیافتند، بلکه از هفته اول شروع به رشد کردند.رشد آمار مشاهده یک ماه پس از انتقال به ۶۰ درصد رسید در حالی که رشد ترافیک جست*وجوی واقعی دو ماه پس از راه*اندازی ۸۰ درصد را پشت سر گذاشت.


از جایی که وبسایت جدید طراحی مجدد شده بود، از صفر روی یک پلت*فرم جدید در یک طبقه*بندی اصلاح شده که شامل صفحات فرود جدید می*شد ساخته شده بود، ساختار آدرس آن به*روز رسانی شده بود، بسیاری از تغییر مسیرها تعبیه شده تا ارزش لینک حفظ شود و همچنینتغییر از HTTP به HTTPS صورت گرفته بود، این انتقال نسبتا پیچیده به شمار می*آمد.

به طور کلی اعمال تغییرات بسیار در یک زمان می*تواند سخت باشد چون اگر اشتباهی رخ دهد، زمان خواهد برد تا متوجه شوید اشکال از کجا بوده است. اما در عین حال به تعویق انداختن تغییرات عمده برای آینده نیز ایده*آل نیست چرا که به منابع بیشتری نیاز خواهد داشت. اگر شما بدانید چه می*کنید، اعمال چندین تغییر مثبت به طور هم*زمان می*تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.قبل از پرداختن به اصل موضوع چگونگی موفق شدن در یک پروژه انتقال پیچیده، مهم است که انواع انتقال*ها را بشناسیم و همچنین دلایل اصلی شکست غالب انتقال*ها را بدانیم.





انواع انتقال*های سایت
انواع مختلفی از انتقال سایت وجود دارد. دسته*ها به ذات تغییرات اعمال شده بستگی دارند.


دسته*های بسیار مختلف انتقال سایت



تغییرات محل سایت: تغییر دامنه، برندسازی مجدد- جابه*جایی یا ادغام بخش*هایی از سایت- انتقال از HTTP به HTTPS یا HTTP2- جابه*جایی سایت*های بین*المللی- تغییر تنظیمات موبایلی (AMP، PWA)

تغییرات پلت*فرم: انتقال به یک پلت*فرم جدید- به*روز رسانی نسخه پلت*فرم- معرفی ویژگی*های جدید پلت*فرم- ادغام پلت*فرم*های مختلف

تغییرات محتوا: اضافه یا حذف کردن صفحات- اضافه کردن، حذف کردن یا پنهان کردن محتواها- تثبیت محتوا یا صفحات- معرفی زبان*های جدید

تغییرات ساختاری: تغییرات سلسله*مراتبی در سایت- تغییرات مسیریابی- تغییرات لینک*های داخلی- تغییرات نقشه سفر کاربر

تغییرات طراحی و تجربه کاربری: تغییرات تجربه کاربر محور در دستگاه*های مختلف- تغییرات ظاهری و حسی- تغییرات رسانه*ای- تغییرات عملکرد سایت

تمام ترکیب*های ممکن



بخش مستندات گوگل اکثرا انتقال*هایی با تغییرات محل سایت را پوشش می*دهد که در دسته*های زیر قرار می*گیرند:

جابه*جایی سایت با تغییر آدرس (URL)
جابه*جایی سایت بدون تغییر آدرس (URL)


انتقال*های جابه*جایی سایت


این زمانی رخ می*دهد که سایت به خاطر هر یک از دلایل زیر به آدرسی متفاوت منتقل می*شود:

تغییرات پروتکلی:

یک مثال کلاسیک زمان انتقال از HTTP به HTTPS است.



تغییرات زیردامنه*ای و زیرپوشه*ای:

در سئوی بین*المللی بسیار رایج است. جایی که کسب*وکاری تصمیم می*گیرد یک یا چند دامنه سطح بالای کد کشوری را به زیردامنه*ها یا زیرپوشه*ها منتقل کند. یک مثال رایج دیگر جایی است که یک وبسایت موبایلی که زیرپوشه یا زیردامنه*ای متفاوت دارد، به حالت واکنش*گر در آمده و آدرس*های موبایل و دسکتاپ یکسان شوند.



تغییر نام دامنه:

به طور متداول زمانی رخ می*دهد که یک کسب*وکار به دنبال برندسازی مجدد بوده و باید از یک دامنه به دامنه دیگری منتقل شود.



تغییر دامنه سطح بالا:

این زمانی متداول است که یک کسب*وکار تصمیم به راه*اندازی وبسایت*های بین*المللی گرفته و باید از یک دامنه سطح بالای کد کشوری به یک دامنه سطح بالای عمومی منتقل شود یا بالعکس، مثلا از .co.uk به .com منتقل شود یا از .com به .co.uk منتقل شود.



تغییرات ساختار سایت:

این تغییرات در معماری سایت بوده و معمولا بر لینک دهی داخلی سایت و ساختار آدرس سایت تاثیر دارند.



دسته*های دیگر [COLOR="Blue"][B][URL="https://parmisoft.com/website-migration-guide/"]انتقال سایت[/URL][/B] [/COLOR]:

دسته*های دیگر انتقال از تغییراتی در محتوا، ساختار، طراحی یا پلت*فرم سایت نشأت می*گیرند.



پلت*فرم سازی مجدد:

این زمانی رخ می*دهد که یک وبسایت از یک پلت*فرم یا سیستم مدیریت محتوا به نوع دیگری منتقل می*شود. برای مثال انتقال از WordPress به Magneto یا صرفا به*روز رسانی نسخه قبلی همان پلت*فرم. در بعضی موارد، پلت*فرم سازی مجدد ممکن است به دلیل محدودیت*های فنی حین تغییرات پلت*فرم به تغییرات آدرس و [COLOR="blue"][B][URL="https://parmisoft.com/services/web-design/"]طراحی سایت[/URL][/B][/COLOR] نیز منجر شود. به همین دلیل است که معمولا پلت*فرم سازی مجدد به ندرت منجر به وبسایتی می*شود که دقیقا ظاهر قبلی را دارد.



انتقال*های محتوا:

تغییرات اساسی محتوا مانند بازنویسی محتوا، تثبیت محتوا یا هرس کردن محتوا می*تواند بر مشاهده جست*وجوی واقعی یک سایت تاثیر بزرگی داشته باشد که به مقیاس کار بستگی دارد. این تغییرات معمولا می*توانند بر مسیریابی، دسته*بندی و لینک دهی داخلی سایت تاثیر داشته باشند.



تغییرات تنظیمات موبایلی:

با توجه به گزینه*های بسیاری که در خصوص جابه*جایی تنظیمات موبایلی سایت وجود دارد، فعال*سازی فهرست*سازی برنامه، ساخت یک سایت AMP یا ساخت یک وبسایت PWA نیز می*تواند به عنوان یک انتقال مقطعی سایت در نظر گرفته شود. به خصوص زمانی که سایت موبایلی موجود با یک برنامه، AMP یا PWA جایگزین می*شود.



تغییرات ساختاری:

این موارد معمولا با تغییرات اساسی در دسته*بندی سایت رخ می*دهند که بر مسیریابی، لینک دهی داخلی و نقشه مسیر کاربر تاثیر می*گذارند.



طراحی مجدد سایت:

این دسته، از تغییرات طراحی اساسی در ظاهر گرفته تا یک اصلاح کامل وبسایت را شامل می*شود که همچنین ممکن است شامل تغییرات معناداری در کپی، کد و رسانه بشود.



انتقال*های ترکیبی:

به علاوه موارد بالا، دسته*های ترکیبی انتقال نیز وجود دارند که در هر مسیر عملی ممکنی ترکیب می*شوند. هر چه تغییرات بیشتری در یک زمان ایجاد شوند، ریسک و پیچیدگی بیشتری در پی خواهد داشت . حتی با این وجود که انجام هم*زمانی تغییرات زیاد می*تواند ریسک این که خطایی رخ دهد را افزایش دهد، اگر این امر به خوبی برنامه*ریزی و اجرا شود، از دیدگاه منابع مقرون به صرفه خواهد بود.



اشتباهات متداول در انتقال سایت*ها
با وجود این که هر انتقالی متفاوت از دیگری است، پشت رایج*ترین فجایع انتقال در سایت*ها، موارد مشترکی وجود دارند. بزرگ*ترین موارد قابل ذکر در ادامه آمده*اند:




برای مشاهده*ی مراحل بعدی [COLOR="Blue"][B][URL="https://parmisoft.com/website-migration-guide/"]انتقال سایت[/URL][/B] [/COLOR] به متن کامل این مقاله در [B][COLOR="blue"][URL="https://parmisoft.com/blog/"]بلاگ پارمیسافت[/URL][/COLOR][/B] مراجعه کنید.
indigo2018 likes this.
دسته بندی ها
دسته بندی نشده

نظر


Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 RC 2